16 de juny del 2010

Fent balanç

Acabem el curs i és temps de fer balanç. Enguany ha estat un any important: el 7 d´octubre vam fer l´avarada d´un vaixell molt particular amb la il·lusió de navegar pels mars, sovint desconeguts però sempre sorprenents, del món clàssic. Els vents (impulsats per algun déu amic) han estat favorables durant aquesta travessia i hic et nunc, abans d´ancorar la nau durant els mesos de calitja, cal repassar el que ens ha donat de bo. Us he d´agrair a tots, tripulants de 4t i de batxillerat, que hàgiu remat amb tanta força i convicció. Felicitats! Cadascú a la seva manera ha sumat el seu esforç i la feina feta a dia d´avui només té sentit i valor si en fem aquesta lectura. També vull donar les gràcies a qui puntualment ha col·laborat amb valuoses aportacions en forma d´entrada, suggeriment o mirall. A tots, plurimas gratias!

Descanseu i carregueu les piles perquè al setembre ens tornarem a embarcar. Encara ens resta molt per fer en aquest viatge que de ben segur ens seguirà regalant moments per recordar. Jo ja he fet balanç, ara us toca a vosaltres amb els vostres comentaris.

PS: si aquest estiu voleu fer una volta per la coberta del Vaixell, trobareu alguna que altra sorpresa. Seguim en actiu!

Curs 2009-10

- Introducció de les TIC a l´aula de Clàssiques.

- 104 entrades, de les quals 32 han estat publicades per vosaltres.
- més de 10.000 visites
- 2.000 comentaris






Textos de creació literària: In extremis vitae, Pensaments d´Ícar, Nis i Escil·la


Conferències: De la Grècia clàssica als Pirineus, Conferències a la UB

Les entrevistes del Vaixell: Astèrix


24 comentaris:

lorena ha dit...

Quantes coses! Mare meva, quin gran vaixell.
Jo només vull dir que aquest blog ha estat molt bona idea. I gràcies a les més de 10.000 entrades he aprés moltíssimes coses més relaciones amb el món clàssic. Segurament que quan hi tornem a embarcar, tornarem a tenir un gran éxit!

Esther Soria ha dit...

Hola!!!

Desprès de llegir aquesta entrada he pogut veure que aquest any a donat per molt, i espero que continuï així. Com bé a dit la Lorena, penso que fer aquest blog a estat una gran idea, que ens ha permès enriquirnos molt més sobre temes relacionats amb el món clàssic. La veritat és que m'ho he passat molt bé durant aquest any, navegant amb aquest vaixell, on hem pogut gaudir de tota mena d'espectàcles i creacions literàries que ens han fet veure que el món clàssic és cada vegada més a prop de tots nosaltres.
Per últim nomès dir que em sento orgullosa de poder formar part d'aquest projecte i que espero que duri durant molt de temps!

Moltes gràcies a tots!!

Vale!!

El Fil de les Clàssiques ha dit...

Jordi i tripulants del vaixell d'Odisseu, Carles, m'emociona veure's navegar tan ufanosos per aquests mars, sou una ànima bessona, no sols reflex d'un mirall, i m'enorgulleix haver impulsat la nau a navegar des de les drassanes. Continuarem navegant plàcidament durant l'estiu i amb força el proper curs i segur que tornarem a coincidir amb molts ports d'aquest nostre periple. Bon viatge cap a Ítaca. Fins diumenge al Grec, Jordi, a omplir-nos el cor d'hexàmetres homèrics!

Anna Ruiz ha dit...

Hola!
Aquest any ha sigut un any ple de novetats, de nous tripulants, de noves experiències, i en general em queda un record molt positiu d'aquests mesos, que per sort o per desgràcia han passat bastant ràpid. M'agradaria agraïr a cadascun dels tripulants d'aquest vaixell tots els moments viscuts, i que es segueixin repetint bones experiències durant el seguent any, i si és possible, millor encara.
Aquest vaixell va començar a navegar fa relativament poc, és cert, però en aquest temps hem aconseguit fer-lo gran i fer-lo nostre, i així ha de continuar durant molt de temps.
Gràcies a tots per aquest any! :)

Anna Ruiz de la Fuente Nuñez.

Clàudia ha dit...

Realment això de fer el blog va ser una idea genial, gràcies a ell he aprés moltes coses, molts mites, etc i m'ha agradat això de compartir un projecte entre tots, sentir-nos com una petita família d'humanitats. Espero de tot cor que l'any que ve seguim a tota vela

Júlia Vallespir ha dit...

Hola a tothom!

Aquest any vam començar un viatge tots plegats per mars desconeguts ple d’incerteses, però aquí estem! Qui s’ho hauria imaginat! Realment ha estat una experiencia molt enriquidora que ens ha servit per propolsar la cooperació del grup i, a més a més, per endinsar-nos tots junts en el nou món, almenys per a mí, de les clàssiques. Sincerament desitjo que la nostra nau pugui seguir navegant i que cada cop creixi més i pugui anar incorporant mica en mica a nous tripulants. M’ha encantat participar en aquest projecte, ha estat genial!

Vale!

Anònim ha dit...

Hola a tots!!!

Hem passat un gran curs !!! Aquesta gran aventura en la que ens hem embarcat a donat uns resultats increibles. La gran quantitat de sensacions, temes, impresions intercanviades en aquest blog. Per part meva m'agradaria destacar la creació de rtvo, la obra de teatre i totes les activitats que hem fet els de 4rt d'Eso. També m'agradaria felicitar al Jordi per aquesta gran iniciativa. Jo crec que ens hem de felicitar tots mutuament.

Per altra part, durant el dia d'avui he hanat mirant els resultats de les votacions i som l'únic blog que tenim vots dels que he vist. Jo crec que depen de nosaltre. Hem de dibulgar les votacion al màxim.

Vinga, que vagi bé !!!
Salut

Marc Navarro ha dit...

Salve!

Hem fets tantes coses aquest curs que crec que serà impossible que m'en oblidi de totes les coses que hem fet al llarg d'aquest curs. Ha estat un any en el qual hem fet moltes coses, moltes de les quals han estat molt dificils de cumplir-les com l'obra statuae perque tots estavem molt nerviosos el dia que havíem de fer-la davant dels nostres companys de classe.

Tot i així puc dir que aquest any ha sigut molt complet i donar-vos les gracies per tot i espero l'any que bé poder-lo repetir.

Vale!

Xavier Garcia ha dit...

Salve!
Quin gran any que hem passat tots junts i la quantitat de coses que em après. M'ha encantat aquest any i les coses que hem fet, les coses que hem estudiat, les sortides que hem fet, la creació d'un blog, etc.
Tot i que l'any que ve no faré el batxillerat on estàn les clàssiques, heu de saber que sovint em passaré pel blog, i si necessiteu ajuda per qualsevol cosa. M'ha encantat còneixer el llatí, i saber una cosa més de les nostres llengües.
Que vagi bé!
Xavi

Martí ha dit...

Salvete!!

Deeeunidó, quanta feina hem fet tots junts i asobre molt ben feta i treballada. Ha sigut un any increible, he disfrutat molt, he après, he gaudit i només per aquestes poques, però importants idees l'any vinen seguiré fent llatí i m'andinsaré el món del grec.
Espero que l'any que ve tot segueixí igual i que tots junts tirem endavant aquest projecte magnífic!

Valete et gratias, per tots els bons i increibles moments!!

Guillem Fargas ha dit...

Va ser una gran idea crear aquest bloc, gràcies a ell he pogut conèixer moltes coses que sense el bloc crec que no hagués sabut (o almenys no aquest any). Trobo que és una gran experiència poder compartir tots els meus coneixements amb els altres alumnes, és molt enriquidor.

Així que l'any que ve intentarem que el vaixell segueixi navegant amb tanta o més força que la d'aquest any.

Bon estiu a tothom,

Vale

Aitor ha dit...

Hola a tots!
Aquest últim any crec que ha sigut molt profitós amb la idea d'aquest blog, ens ha servit per acabar d'aprendre coses que a classe no podiem donar i així ampliar els nostres coneixements sobre el món de la cultura clàssica. Espero que aquest curs continuem amb aquest ritme en el blog

Adéu!

Sergi Roman ha dit...

Bé, trobo que el blog ha estat una idea original, ha estat una eina fora de classe que ens ha permés conèixer moltes més coses que giren entorn de les clàssiques d'una manera més didàctica. Espero que aixó segueixi endevant anys i anys.

Adéu.

Jordi Sedeño ha dit...

L'idea de crear aquest bloc va ser molt bona, perquè gràcies a aquesta plataforma em pogut conèixer moltes noves coses. Miran l'entreda m'he donat compte que em fet moltes coses i tots aquests moments segur que no se m'oblidaran mai.

Clara ha dit...

Hola!

Aquest curs passat ha estat una autèntic èxit pel que fa al bloc, tots hi hem participat, tots hem pogut dir la nostra i aprendre dels comentaris dels companys i de les entrades, d'unes cultures realment riques i interessants. M'hi he sentit molt integrada, com suposo que és el cas de molts, i crec, que sis seguim així, aquest curs anirà de bé a millor!!
Espero que seguim navegant amb la mateixa força que fins ara, perquè no deixa de ser una experiència interessant.

Espero que hagueu passat un bon estiu!!


Valete



Clara

Ferran ha dit...

Hola un altre cop!
Llegir aquesta entrada m'ha sorprés molt, ja que m'he donat compte de la cantitat de coses que hem arribat a fer: amistats, cultura, curiositats i tota mena de coses relacionades amb els clàssics que ens han anat lligan cada cop més, doncs ara estem molt units.

Adéu amics!

Carlotah. ha dit...

Bueno...el primer curs de baxillerat a estat bastant intens i dificil...pero poc a poc i amb moltisim esforç ho hem lograt!
Ara arriba el segon curs i... pinta mès dificil!
Està clar que qui vol aconseguir algun resultat s'ha d'esforçar , i això es el que em de fer aquest any : molta constància i esforç!
PODEMOS! jajaja


adèuuu!

Unknown ha dit...

Hola!
La veritat és que quan vam començar amb la idea del blog, ningú es pensava que aquest tindria el gran èxit que ha tingut i és increible veuere lo lluny que ha arribat, crec que tots hem d'estar orgullosos no només per haver participat sino pel simple fet d formar-hi part. A mi m'ha ajudat a apendre moltes coses i sempre curioses. Espero que segueixi així la cosa i encara vagi més lluny. Gràcies!

Noèlia ha dit...

Jo vui donar les gràcies al Vaixell i a tots els que em fet possible que navegi, perquè em aprés moltes coses que a classe no podriem haver aprés per falta de temps.
Espero que aquet any segueixi igual ja que aprenem molt.
Dons res entra tots em fet possible que aquet bloc sigui molt visitat i molt comentat per la gent i per això estem on estem , tot i ser el primer any en el que està en funcionament.
Gràcies a tots.

laa.neuus ha dit...

Hola!



Crec que el blog ens ha servit de gran ajuda i ens hem de felicitar tots per la gran feina que hem fet junts.
Aquest any hem de seguir treballant de la mateixa manera i millor.

Lah''heLena ha dit...

buenas,,

estic molt contenta de haver participat en aquest bloc y espero seguiro fent perquè aprenc molt, encara que no comenti gaire. tot i així, estic orgullo de formar part i de que hagi guanyat un premi encara que no sigui real.

déu,,

Laura Guillén ha dit...

M'ha agradat molt poder començar a entrar en el món grec i llatí ja que és la base de la nostra cultura i torbo que està molt bé que poguem veure el perquè fem nosaltres les coses així i no d'una altra manera.
Penso que ha estat un curs molt profitós i gens pesat i espero que aquest pròxim sigui igual.

carlota ha dit...

La veritat és que quan vam començar amb el blog no pensaba que arribaria tant lluny, ni que serviria de tant i ens aniria tant bé, però estava clar que m'equivocaba. Espero que no s'acabi aquesta experiencia, ja que he triat les dos matèries classiques, i per tant, pugui gaudir dos anys més del blog.

Paula ha dit...

Realment sorpren veure tot el que vem arribar a fer durant el curs passat!
Ara miro enrera i sembla que és ahir quan el Jordi ens comentava la possibilitat de fer un bloc. I ara ja em aconseguit ser finalistes d'un concurs. Aquest bloc no a parat de créixer i no sembla que vagi a parar en moltissim temps, i això es genial. Espero que segueixi així!