13 de març del 2010

Quadres mitològics al Museu del Prado

Ja hem tornat de Madrid amb els de 4t i l´experiència ha estat fantàstica. Ens ho hem passat molt bé visitant alguns dels llocs més emblemàtics de la ciutat i gaudint d´un temps assolellat impensable dilluns al matí (quina nevada històrica van viure a Barcelona!). Un dels temples de la cultura que vam poder disfrutar va ser el Museu del Prado. Els alumnes van quedar bocabadats per les seves dimensions i els de llatí van poder, a més, veure de prop algunes de les obres mestres que hem comentat a classe al llarg del curs. Alguns, fins i tot, van atrevir-se a fer de guies museístics, explicant a altres companys les peripècies de Saturn devorant el seu fill, l´al·legoria de les Parques o el fantàstic Judici de Paris in situ (què significa aquest llatinisme?). Us he de donar les gràcies a tots pel vostre interès. Un dels quadres importants de la col·lecció mitològica del Prado és Les tres Gràcies, de Rubens. Ja fa més d´un any que el Museu va iniciar la digitalització d´algunes pintures que es pot visualitzar a través de Gigapíxel (heu de disposar del Google Earth -si no us l´heu baixat encara ho podeu fer des del bloc-). Us proposo un recorregut virtual per les espaioses sales de la pinacoteca (per cert, quina etimologia té aquesta paraula?) i descobrir quin és el procés que es va fer servir. Feu una descripció acurada del quadre, busqueu-ne un altre de temàtica mitològica també digitalitzat i tot plegat parleu-nos-en. Què us va semblar el Museu del Prado? Quin quadre us va agradar més? Una bona part dels de Batxillerat ja el coneixeu, o sigui que esperem també els vostres comentaris.

27 comentaris:

Esther Soria ha dit...

Hola!!!

La veritat és que nosaltres vam tenir la sort de poder gaudir del museu del Prado l'any passat, i va ser una experiència molt maca i interessant.

Per a mí, un dels quadres que més em va agradar va ser el de "Las Hilanderas" de Diego Velàzquez, a més a més el seu contingut mitològic és molt interessant.

Vale!!

Clàudia ha dit...

Jordi és impressionant el vídeo.
El museu és espectacular, jo ja hi havia estat, però no em va deixar de sorprendre.
El quadre que m'agrada més és de Saturn devorant el seu fill (el de Goya).
In situ, vol dir en el mateix lloc i pinacoteca prové de la denominació de l'ala nord dels prolipeus, portes monumentals amb columnes de l'Acròpoli d'Atenes on es guardaven tauletes pintades. A l'Antiga Grècia la paraula pinacoteca corresponia a un espai situat a l'entrada d'un temple, on estaven exposades diverses representacions de déus.

Júlia Vallespir ha dit...

Hola a tothom!!

Jo fa poquet també vaig poder anar a Madrid i vaig tenir la sort d'anar al Museu del Prado. És fascinant, sobretot els quadres que fan referència a la mitologia la historia dels quals anem coneixent mica en mica. A mi personalment em va encantar el del judici de Paris de Rubens, em va impressionar bastant i a més a més el mite el trobo molt interessant.
Vale!!!!

Anna Ruiz ha dit...

Doncs jo encara no he tingut la sort de poder-hi anar, però espero poder-ho fer aviat :)
M'alegro que als que heu estat us hagi agradat tant, això fa que tingui més ganes d'anar-hi jeje.

Anna Ruíz de la Fuente Núñez

lorena ha dit...

Hola!
En general, la visita al Museo del Prado va ser extraordinaria. Em va agradar moltíssim. Abans d’anar-hi tenia curiositat de veure els quadres que em fet a classe com el de Saturn deborant als seus fiils, El Parnàs, etc. Tot i que em vaig quedar amb les ganas de veure un dels quadres, el de Apl.lo i la serp Pitó, us animo a que quan tingueu l’oportunitat d’anar-hi ho disfruteu molt com ho vam fer nosaltres.
A mi el quadre que més em va agradar va ser el de les Parques. Des de el primer dia que el vam comentar a classe, va ser un quadre que el tinc molt present.
Vale!

Laura Guillén ha dit...

Hola!
A mi el museu del Prado em va encantar, perquè té quadres molt interessants i el fet de que alguns dels quadres que vam veure al museu els haguessim comentat a classe, i nosaltres poder-lo explicar als nostres companys va ser una experiència que em va agradar molt.
El quadre que em va agradar més (tot i que no l'hem comentat a classe) és el de les Menines de Velàzquez.
És un museus que s'ah de visitar almenys un cop a la vida.

Clara ha dit...

Hola!!
Jo l'any pasat també hi vaig anar i em va encantar, les pintures vistes de prop impacten molt més!!

En quan a pinacoteca us faig l'etimologia: pinacos significa pintura i theke significa armari o magatzem, així que quan parlem de pinacoteca ens referim a un museu.

En quan al sistema digital que diu el Jordi, ens el va ensenyar l'any passat a classe i està molt bé. Vam poder apropar algun quadre i veure'n els detalls més de prop, però ara no me'n recordo de quin quadre va ser...


Valete!!


Clara

Xavier Garcia ha dit...

Hola!
A mi el museu del Prado em va agradar en general en tot, però l'obra que més em va agradar en veure-la en persona va ser la de "La farga de Vulcà". Tots els quadres canvien molt al veurels en persona, són molt diferents de les fotografies que pots haver vist abans d'anar-hi.
També em va agradar la sensació d'anar veient els quadres i saber perquè són pintats, que signifiquen...
En general em va encantar Madrid.

Xavi

oriol ha dit...

Hola!

A mi em va agradar molt poder anar al museu del prado, molts dels que ara fem 1r de batxillerat i que l'any passat feiem el variable de llatí vem poder anar al museu i veure molts quadres que tot l'any haviem estat treballant.

Un dels quadres que em va impressionar més va ser el de ''Satur menjan-se esl seus fills'', és un quadre que ja veure'l en una foto impresiona i quan el veus en directe és espectacular.

Oriol T.

Paula ha dit...

Hola!
El museu del Prado em va encantar. Mai havia vist tant d'art junt i per moltes voltes que donessis sempre et donava la sensació que et deixaves alguna cosa per veure.
Em va agradar molt el poder veure els quadres que havíem vist a classe, ja que el saber els mites que envolten un quadre és fantàstic.
La veritat es que em costa molt quedar-me només amb un dels quadres que vam veure, però el que em va fer més il•lusió de veure al museu va ser el de les parques i el de saturn devorant els seus fills.
La visita al Prado la vull repetir.

vale!

Maria ha dit...

Hola!
Doncs la veritat és que tinc un molt bon record del viatge a Madrid de l'any passat, i en especial del Museu del Prado. Aquesta setmana Santa segurament tindré la sort de tornar al Prado i visitar-lo tranquil·lament.
Per cert el llatinisme "in situ" significa "en el lloc", és a dir estar en un determinat lloc en el moment en que passa una cosa.
Vale!
Maria Canales

Unknown ha dit...

Ostres! per mi va ser la millor visita que varem fer a Madrid!
I personalment el quadre de les tres Gràcies hem va agradar molt, té quelcom! aquestes tres divinitats són filles de Zeus i Eurínome. Són considerades el seguici d'Afrodita doncs representen la bellesa i la natura, també el seguici de Diónis ja que representen la fertilitat i també d'Apol·lo doncs representen la creativitat humana.
També se les relaciona amb l'inframón i els misteris eleusins.

El vaixell d'Odisseu ha dit...

Gràcies per tenir més cura de l´ortografia i l´expressió, Judith.

Unknown ha dit...

Hola nois i noies :)

doncs a mi personalment m'agradaria anar-hi al Museu del Prado,espero anar-hi algún dia i poder veure tota la col·lecció de quadres que n'hi ha,pintures i aprendre'n molta cosa sobre la part mitològica.



Saludos.

Jordi Sedeño ha dit...

Hola!

Doncs jo encara no he tingut l'oportunitat de veure el Prado en persona, i sé que m'estic perdent obres fascinant. Esper-ho poder anar-hi aviat per poder disfrutar, com tots dieu en els vostres comentaris.

elisabet ha dit...

Deu meu al museu del Prado és gegant!
Quins cuadres mes grans..
un peto!

albert muñoz ha dit...

Hola!

Em sembla que el quadre que em va agradar més va ser aquest el de les tres gracies i tambe dir que Madrid em va agrqadar molt


Adeu!

Carlotah. ha dit...

Visitar el museu de prado ha de ser una experiència inolvidable!
Jo hi vaig anar cuan era molt petita,i ja no m'enrecordo!L'unic que puc recordar es que el museu era grandiós!
Podriem organitzar nosaltres tambè una sorttida d'aquest tipus...no?Crec que tots estariem a favor!jejej

Petons i que els comentaris del
Ferran segueixin així,que em faig un fart de riure!!

Ferran ha dit...

Gràcies Calrota, a mi m'agrada fer feliç a la gent. Però el que més m'agradaria seria complir la proposta de la Carlota.
Malegro de fer-te feliç.
Bon dia!

Xenia ha dit...

M'encantaria anar al museu del Prado aviat, ja que les vegades que he anat a Madrid no hi he pogut entrar, i això que tinc familia allà!
Espero poder gaudir ben aviat de les fantàstiques pintures exposades i sobretot poder veure totes les que els de segon de Batxillerat vam comentar a classe l'any passat o bé algunes de les que estem comentant aquest any a història de l'art.

Fins aviat!

Ariadna ha dit...

Quin invent més meravellós això del Google Earth ja que et permet veure fins a quin punt de detallisme hi ha en l' obra i quina passada, de veritat, que hi ha vertaders artistes i genis de la pintura per no dir també de l' escultura per exemple amb "El rapte de Persefone" de Bernini que aquesta obra la vaig descobrir gràcies a tu Jordi. Jo encara no he pogut gaudir de les obres del Museu del Prado cosa que desitjo poder fer el més aviat possible. Jordi, per baixar-se'l a quin apartat del blog haig d' anar?
Quan he vist el video el que més m' ha impactat han sigut les llàgrimes. Quina bellesa!






Αδευ!

El vaixell d'Odisseu ha dit...

Per baixar-se al Google Earth has d´anar a l´apartat de Recursos TIC del vaixell i clicar al damunt de Google Earth. Després seguir les instruccions de descàrrega.

Guillem Fargas ha dit...

El Museu del Prado és impressionant, i té milers de quadres, tants que és impossible mirar-se'ls bé tots.

A mi el quadre que em va agradar més va ser el de Saturn devorant els seus fills (el de Rubens). Em va agradar sobretot perquè malgrat haver-lo vist a la classe em va impactar molt, i el recomeno a tothom.

Vale!

Anònim ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Mireia ha dit...

Em va agradar molt el Museu del Prado. Em va fer molta ilusió veure els quadres que havíem treballat a classe. Va ser impressionant.

Anònim ha dit...

El Museu del Prado, és un museu espectacular. Està plu de quadres impressionants que moltes vegades hem vist en rèpliques o imatges no reals i que en el meu cas vaig tenir la oportunitat de veure-les per primera vegada el més passat. És una sensació bastant conmovedora asseure't davant de "Las Meninas" de Velázquez. En fi, recomano a tothom que viatgi a Madrid que hi faci una visita. A veure si el dia 22 de maig hi puc tornar a passar al matí!!! XD

Bé, salut a tots.
Cesc

Martí ha dit...

Salvete!!

Una mica tard per parlar d'aquesta entrada però no passa res jajajajaj
Només tinc paraules d'elogi pel gran Museo del Prado de Madrid, realment un viatge increïble, divertit i sobretot interessantíssim! He disfrutat molt anant el Museo del Prado, ja que els quadres que vam veure els havien treballat a priori en les calsses anteriors el viatge, ja que arribaves el museu molt preparat i comprenent realment la història de cada quadre. Tots em van impactar molt i veure'ls a la realitat encara molt més.

Valete omnes!!!