Remenant per la xarxa he descobert aquest video penjat al Vimeo. Es tracta d´un curt divertidíssim d´animació flash de Beatriz Iglesias inspirat en un episodi molt conegut que posà fi a un conflicte bèl·lic que tots reconeixereu. Va merèixer el primer premi del concurs publicitari Notodofilmfest del 2006. Un nou exemple ben significatiu de la fructífera relació entre la publicitat i el món clàssic. De quin conflicte es tracta? Quin episodi recrea l´anunci? Quin missatge vol transmetre? Coneixeu cap altre model d´automòbil que porti un nom de clara referència clàssica? Algú s´animaria a fer un anunci d´inspiració clàssica? Deixeu volar la vostra creativitat!
16 comentaris:
Hola!!
M'ha semblat un curt molt divertit.
Fa referència a la famosa Guerra de Troia i ens recrea l'episodi del cavall de Troia Els grecs (concretament Odisseu inspirat per Atena que se li va aparèixer en somnis)va planejar la construcció d'un cavall de fusta, animal que era sagrat pels troians. A l'interior si van amagar alguns grec. La resta de l'armada grega va simular abandonar el setge i els troians van interpretar el cavall com un oferiment de pau. Un espia grec, Sinó, va convèncer als troians que el cavall era un regal fent callar els advertiments de Laocon i Cassandra. Com que el cavall era tan gran que no passava per la porta de la ciutat, van enderrocar part de la muralla per fer-lo entrar.
Els troians, eufòrics de que el setge de deu anys s'hagués acabat, van passar una nit de celebració. Quan els grecs van sortir de l'interior del cavall, la ciutat estava en plena ressaca i la van prendre fàcilment. El saqueig va durar tres dies i tres nits on es van matar tots els homes i nens (incloent-hi els nadons), i es va esclavitzar totes les dones i nenes. Les riqueseses van ser saquejades, i l'esplendorosa ciutat va quedar reduïda a un munt de runa.
El curt aprofita el moment en el qual el cavall hauria d'entrar a la ciutat de Troia, però només ho aconsegueix el cotxe.
Vale!!
Un curt molt curiós!!
Com be a dit l'Esther representa la famosa guerra de Troia, i suposo que el missatge que ens vol donar són totes les qualitats del cotxe que segons l'enunci són tantes que els troians l'accepten encants i rebutgen el cavall de fusta ja que no es comformen amb tan poca cosa.
Hola!
L'anunci està molt bé.Un dels missatges que pot donar a part dels seus encants i la seva bellesa com ha dit la Julia, podria ser també la seva amplitud, podrien intentar-nos dir que encara que sembli petit hi ha suficient espai dins perquè hi capiguen moltes coses, entre elles part dels grans herois grecs.
Un dels cotxes que porta un mom clàssic, seria el renault Clio, que porta el nom de la mussa de la historia, Clio.
Oriol T.
I per què creus que porta aquest nom, Oriol?
Tal com ja han comentat anteriorment, aquest video representa l'entrada del cavall dins la fortalesa de Troia. Crec que el misstge que vol transmetre és que aquest cotxe dóna confiança i per això se li obren les portes que abans havien estat tancades als diferents cavals de fusta que hi intentaven accedir.
Un cotxe amb nom de referència clàssica és el ford focus vulcano (Déu del foc i el metall i marit de Venus a la mitologia romana).
Algú s´anima a escriure una entrada sobre les referències clàssiques d´alguns noms de models de cotxe?
Jordi, em sembla que pot ser un bon treball, jo el provare de fer :)
Molt bé, Clàudia. L´esperem amb candeletes.
Nois! aquest curt m'ha inspirat hehe, he trobat un munt d'anuncis amb referents clàssics. Aquest m'ha semblat força divertit, el representen Cèsar i Clopatra, a més els que parleu frances podeu practicar: per aquells que no: Cleopatra pregunta a Cèsar que amb quin operador té el seu telèfon ell respon que amb Coriolis que és "facilis" i ella pregunta doncs quin és? Coriolis o "facilis" i ell diu no , no és coriolis però ès molt "facilis" i finalment ella diu a doncs amb facilis no ? :D
Espero que us agradi i en busqueu també vosaltres és divertit veure escenes amb personatges que ens queden tant lluny però molts estàn cada dia a classe amb nosaltres ;)!!
http://vodpod.com/watch/1063292-coriolis-c%C3%A9sar-y-cleopatra?pod=chironis
El cotxe Renault Clio no s'anomena així a tots els paisos si no que al Japó l'anomenen Lutecia fent referència a l'origen romà de la ciutat de París i a l'explendor que va tenir en aquella època.
Anna Ruíz de la Fuente Núñez
buenasS!
és un corto molt ben aconseguit. posan en joc l' antiguitat y un nou cotxe acabat de sortir al mercat.
M' ha agradat molt el enfocament que han donat a la guerra de troya amb el del cotxe que ha estat l' únic que han deixat entrar.
att; lah'helena
Hola!
Un curt molt diveritit i curiós. Jo crec que van escollir fer aquest anunci així, perquè els troians eren molt forts i tenien les millors qualitats en aquella època, i el que volen transmetre és que aquest cotxe dóna seguretat i força com els troians.
"Jajajaja", molt bo el video!
M'ha fet molta gràcia i a més ha sapigut combinar molt bé dos espais nde temps molt diferents.
Felicitats!
Giancarlo.
Hola!
Un anunci molt bo! :)
M'ha agradat molt l'última part en que el cotxe és l'únic que pot entrar!
Crec que el que volen transmetre es que el cotxe dóna seguretat i que té molt d'espai, ja que es pot veure quan surten del cotxe per atacar Troia.
Com han dit anteriorment jo conec el Renault Clio, i crec que es diu així perquè és "el cotxe que porta la fama" com la musa; d'aquí ve que als anuncis del Clio sempre posin: el coche que hace historia.
També hi ha una altre cotxe que porta per marca Renault thalia i crec que té a veure amb la musa de la comèdia però no se el motiu pel qual li han posat el nom de la musa.
Vale!!
Publica un comentari a l'entrada