18 d’octubre del 2020

Art i mite al Caixafòrum



L'exposició Art i mite. Els déus del Prado aplega una acurada selecció d'obres que formen part de les col·leccions  del Museu Nacional del Prado.  A  través  de  pintures,  escultures  i medalles –datades entre el segle I aC i el final del segle XVIII–,  s'ofereix una àmplia mirada sobre la mitologia clàssica i la seva representació al llarg de la història de l'art.

Es tracta d'una exposició diacrònica, que ofereix alhora representacions diferents d'un déu o un mite tenint en compte un criteri iconogràfic, i no qüestions formals o cronològiques. Així, es pot apreciar al mateix temps la riquesa iconogràfica, geogràfica i cronològica de les col·leccions del Museu del Prado, on aquest tipus d'obres s'exhibeix tradicionalment d'acord amb criteris en els quals preval l'organització basada en escoles i períodes artístics.

Així mateix, la mostra inclou diversos elements que contraposen el discurs clàssic de les peces exhibides amb la contemporaneïtat dels mites al segle XXI. Una reflexió al voltant de com han sobreviscut els mites clàssics en la cultura contemporània i com aquests mites narren les idees actuals sobre l'amor, la bellesa, la natura, el destí, la masculinitat o la feminitat.

Te la perdràs?

7 comentaris:

Anònim ha dit...

Vaja, que interessant. M'han agafat ganes d'anarhi!

Pau ha dit...

→ Ostres!, doncs sembla una exposició d'allò més interessant! Crec que algun dia m'hi intentaré passar i així veure totes aquestes boniques obres perquè totes semblen molt interessant i amb una gran història que gira al seu entorn. M'encantaria saber moltes més coses sobre els antics mites que representen els quadres i escultures!

Eva Martínes Manso ha dit...

Salue!
Feia molt de temps que no passava per aquí, i com ho trobava a faltar!!
L'altre dia vaig anar a veure aquesta exposició i vaig quedar meravellada. Vaig quedar meravellada per dos motius: el primer de tots per les magnífiques obres que hi ha exposades. Mai havia vist en directe pintures tan fascinants com aquestes sobre mitologia grega.
El segon motiu pel qual vaig quedar meravellada va ser per la influència que van tenir en mi les classes de llatí i de grec que vaig rebre amb tu Jordi. Anava passejant pel museu i anava recordant totes les anècdotes i les històries que ens anaves explicant. Vaig recordar la fascinació que tenies i que teníem totes per la mitologia.
Em va encantar poder recordar-ho tot!
Estic molt agraïda de poder recordar tots aquells moments amb tanta estima, fins i tot ara que ja estic acabant la carrera.
Tinc tantes ganes de ser mestra i poder transmetre amb tant entusiasme com tu ho feies...!
T'envio una abraçada molt forta a tu i als navegants del vaixell d'aquest curs!!
Eva Martínez

El vaixell d'Odisseu ha dit...

Moltíssimes gràcies per les teves paraules, Eva, que m'han arribat tan endins... Em penso que un professor no pot llegir o escoltar res més bonic que l'agraïment d'un alumne valorant la seva feina i l'empremta que vol deixar en els altres. Cal reivindicar la nostra tasca, la nostra missió gairebé èpica en aquests temps que corren. Procurem ajudar en la construcció de persones, de bones persones per damunt de tot, amb sensibilitat, esperit crític i amb ganes de saber, d'aprendre. I no és gens senzill, però perseverem, com Odisseu volent tornar a casa seva o com Tàntal empenyent la seva roca una i altra vegada. Una abraçada gran, Eva. I moltes gràcies, 'ex imo corde'.

Anònim ha dit...

A mi personalment, sempre m’ha agradat anar a museus i veure totes les exhibicions d’art què hi han, però també algún cop he anat a visites guiades que sempre em semblen molt interessants perquè t’expliquen el seu origen, qui la va fer… amb tot detall que tu sol no podries saber. Però mai havia escoltat sobre aquesta exposició al Caixafòrum, tot i que hi he anat molts cops. I després de llegir l’article, m’han entrat ganes d’anar-hi i mirar totes les obres d’art que hi hagin.

Anònim ha dit...

Recomano que l'aneu a veure, perquè hi vaig anar amb la meva família i amb va agradar molt. Està molt ben feta, perquè al costat de cada quadre hi ha una breu explicació del mite que hi hagi representat o alguna curiositat i la veritat és que és molt interessant. Apart de quadres també hi han escultures, que per mi estan molt ben conservades i és molt interessant fixar-se amb el petits detalls que fan que tinguin una expressió molt realista. A part hi ha una zona on els més petits poden fer activitats sobre el tema i és una manera de que els captivi més la cultura clàssica.

irzabo@vedrunagracia.cat ha dit...

A mi el fet de anr a una expocició m'agrada molt, pero m'agrada mes si tinc una visita giada, ja que si vaig jo sola per les exhibicions no se per on començar o aveguades la informacio que es posa al costat no es prou especifica i no l'entenc. Pero si que jo eh anat aquesta expocició y la recomano molt, esta molt ben feta, i el que eh dit abans que al costat de cada obra hi ha un recuadre amb una breu explicació en aquesta expocició es molt clara y molt facil de anr seguint. En les expicacions expliquen d'una manera breu el mita que hi hagi representat o alguna curiositat, a mi personalment que m'agra la mitologia em sembra molt interesant. Una cosa que m'agrada molt tambe es que no sol hi han cuadres, sino que tambe hi han estructures que se les veu molt ben conservades, i molt relistes, es bastant curios quedarselase mirant un rato cada detall. I per acabar una de les coses que mes m'agrada es que hi ah una petita sala on els nens petits poden estar alla, pero amb activitats relacionades amb el tema. A mi aixo hem va agradar molt, perque vam anar amb la familia hi havien nens petis i putser no anvem a entrar tots, pero gracies aixo vam poder entrar tots i els nens s'ho van pasar be amb les activitats.