3 de juny del 2020

Mites confinats: la història de Medusa

En temps de coronavirus, els alumnes de Llatí de 4t han anat completant una sèrie d'activitats de tipus competencial que, espero, els hagi ajudat a entendre més i millor el llegat que els nostres avantpassats grecs i romans ens han deixat en herència. La darrera activitat ha pres Medusa com a referent per debatre sobre la violència de gènere que ja apareix en molts relats de la mitologia clàssica, una qüestió social complexa que hem volgut abordar des d'una perspectiva humanística. De Dafne a Filomela, passant per Europa, Ganimedes o Persèfone, per posar uns pocs exemples.

Us deixo amb la presentació que ha fet la Judit de la història de Medusa, víctima de la seva bellesa. Per això i només per això.




6 comentaris:

Unknown ha dit...

Ostres! M'ha semblat força curiós i al mateix temps original aquesta idea d’utilitzar un mite o personatge grec per debatre sobre temes que son aixis de presents a la nostra vida actual.

Anònim ha dit...

Super interessant! Mai havia sentit a parlar sobre la historia de la Medusa i m'ha encantat haver-la escoltat.

Marc ha dit...

El que més m'ha agradat d'aquest article és el vídeo, crec que ho ha explicat molt bé i senten tot molt bé, la forma d'explicar-ho amb dibuixos és molt original i divertida, m'ha agradat molt

Anònim ha dit...

El video esta perfecte!! Quin nivell magrada moltíssim! He pogut aprendre sobre Medusa, ma agradat molt!

Pau ha dit...

→ Salve!
Quin mite més interessant! M’ha encantat aprendre sobre aquest personatge que surt moltes vegades en les pel·lícules de fantasia. També m’ha sorprès veure com tractaven a Medusa d’una manera tan injusta. En resum, un mite molt bo que m’agradaria explicar a més persones!

Mathias Campana ha dit...

M'encantat la forma innovadora en la que heu pogut explicar el mite de Medusa.