9 d’abril del 2017

COLONIA IVLIA VRBS TRIVMPHALIS TARRACO!

Proppassat dijous, 6 d’abril del 2017

La petita família d’humanistes de 2n ens vam llevar ben d’hora ben d’hora i ens vam trobar a un quart de vuit a l’estació de RENFE del Passeig de Gràcia. Amb cares adormides però també d’il·lusió per aquesta nova sortida, vam treure els bitllets i vam fer cap a la ciutat on la primavera és eterna, cap a Tàrraco. Semblava ser que teníem els déus a favor nostre ja que el tren anava completament buit i vam poder seure tots plegats (i per més detalls que llegireu a continuació).
Passades les nou, trepitjàvem la terra dels Escipions amb un sol radiant i un vent de mar que bufava suaument per apaivagar la calor que començava a apretar. Havent sortit de l’estació ens vam dirigir cap al balcó del Mediterrani; allà, després d’observar les vistes i esmorzar, vam situar i orientar la ciutat romana, la qual estava organitzada en tres terrasses. Així doncs, la primera parada a visitar van ser les muralles. Però fent camí fins a elles també vam poder resseguir l’arena del circ, on fa temps els aurigues s’hi jugaven la vida, i avui nosaltres hi passem tot fent una tranquil·la passejada. Les muralles s’imposaven majestuosament i tots vam quedar bocabadats de tan bé que es podien observar les dues fases constructives i les torres encara conservades.
La propera parada va ser l’antiga Audiència, a la plaça del Pallol. Vam tenir sort i vam poder passar de seguida a observar la immensa maqueta de Tàrraco. A partir d’aquesta maqueta, tres companyes vam fer una petita explicació de com era la ciutat, la seva estructura urbanística, la part religiosa i l'administrativa, l’aqüeducte, el temple d’August (on avui dia s’alça la catedral), els edificis més importants tant intra murs com extra murs...

Tot seguit havíem de dirigir-nos cap al Passeig Arqueològic, però veient la quantitat d’escoles que, com nosaltres, visitaven la ciutat, vam decidir alterar la ruta prevista i fer via cap al MNAT (Museu Nacional Arqueològic de Tarragona). Primer vam entrar a l’auditori, on van projectar-nos (una sessió del tot privada!) un curtmetratge molt emotiu sobre la fundació de la ciutat. A continuació, vam comprendre que havíem fet molt bé de canviar els plans inicials i que teníem els déus a favors, doncs vam poder fer una visita pel museu... tot sols!, sense cap altre grup tret del nostre. Quina sort! Vam poder gaudir in situ de majestuosos mosaics, escultures, làpides, retrats, objectes domèstics, joguines i una gran àncora... Després d’aquest intens recorregut pel museu, vam canviar de destí i ens vam dirigir cap a la Torre del Pretori i les voltes del circ. Allà vam escoltar de nou una breu explicació, aquesta sobre l'edifici sota el qual ens trobàvem, i tot seguit vam pujar fins a una mena de solàrium on es podia gaudir d’unes vistes excepcionals de la ciutat. Per una banda l’amfiteatre, per l’altra, i molt a la vora, el circ, la mar, la ciutat plenament activa....

L’última parada era l’amfiteatre. Havent visitat el circ, ens hi vam dirigir i després d’una petita explicació i saber que allà mateix s’hi havia construït una basílica paleocristiana que havia presenciat el martiri de Sant Fructuós i de dos diaques, que més tard va  haver-hi una església romànica i fins i tot un penal, vam baixar fins l’arena, on vam poder imaginar-nos com serien els munera, les venationes i les naumachiae que es duien a terme. Posats a imaginar, i ja que estàvem trepitjant l’arena, vam voler fer una representació sui generis d’un combat entre gladiadors. Després d'enregistrar el combat, vam decidir quedar-nos una estoneta més, sota l’ombra, atès que el vent havia deixat de bufar i el sol començava a estrènyer de valent.
Visitat l’amfiteatre, vam arribar fins a la Rambla i vam buscar un lloc on poder dinar tots plegats. I per postres, uns deliciosos gelats per combatre la intensa calor. Ara sí que ja era el final de la nostra visita, tornàvem cap a l’estació per agafar el tren que ens portés de tornada a la nostra Bàrcino. Els déus, però, encara ens en tenien una de guardada, el vagó del tren tornava a estar buit i vam poder tornar tots plegats. Alguns van aprofitar per escoltar música, d’altres per xerrar, dormir, llegir o per gaudir de les vistes d’una mar esplèndida.

Arribats a Barcelona, posem punt i final a aquesta meravellosa sortida però punt i coma a la nostra travessa,  perquè encara ens  espera una d'última a Baetulo i,  sense temps per descansar, ja arriba la Magna. La tenim a tocar!

Kènia Sanz
2n batxillerat

Salve companys!
Increïble excursió , va valer molt la pena , a mi personalment hem va agradar molt tant la excursió com les estones que vam compartir entre la petit família ,i al ser pocs ens permet estar tots junts en germanó. La excursió va ser fabulosa , tot el que vam veure al igual que les companyes que ens van explicar determinants temes. Tot i que vam tenir que matinar i estar a la estació a les 7:15 , tant el viatge d'anada com el de tornada van ser una aventura , ja que al anar no sabíem el que es trobaríem i de tornada perquè queda en el anhel tornar-ho a repetir. Hem va encantar, la recomano plenament a la classe dels de 1r de Batx i a tothom a reviure per on trepitjaven els romans, increïble.

Amb ganes de tornar a fer-no un altre , pròxima parada...Badalona ens espera...Ahí vamos!!!

Kènia ha dit...

Bones família!
L'excursió em va agradar molt i crec que vam atinar molt en canviar la ruta ja que així vam poder estar sols i saborejar molt millor el MNAT. Trobo una experiència molt enriquidora que, nosaltres els tripulants, fóssim els guies i alhora els visitants i poder gaudr in situ d'espais tan meravellosos com el circ o el MNAT, i sobretot l'amfiteatre.
Com bé comenta en Marc, el ratet que vam tenir lliure, més enllà d'anar cadascú per la seva banda, vam estar tots plegats i això demostra que som una petita família que ha passat per moments no tan bons però que hi predominen els millors, com n'és el cas; i sempre ens quedarà en el record que tots estàvem disposats a ajudar-nos com va ésser el cas de la Patrícia amb la cadira, que més enllà de posar cares llargues, vam posar-hi de la nostra part amb somriure inclòs.
Ens espera una última sortida plegats que espero gaudir-la tant com aquesta. Baetulo ens espera!

El vaixell d'Odisseu ha dit...

Vt mihi placent iste pulcher et antiquus mos et haec commentaria dilectissimorum discipulorum!!!

Unknown ha dit...

Salve!
L'excursió de dijous passat va ser impressionant!
En el meu cas, jo mai havia estat a Tarraco. Sort que hi vam anar! Vaig descobrir una ciutat romana espectacular i no m'esperava que estigués tant ben conservada. És increïble que, tenint-la tant a prop de Barcino, no hi hagués anat mai... me'n avergonyeixo...
Hi han dues visites que van ser les que més em van agradar: la primera va ser quan vam pujar a dalt de tot de la torra mediaval i d'on es podia veure una vista preciosa de la ciutat i de la mar. L'altre és la visita a l'amfiteatre, ja que mai havia estat en un, i em va semblar impressionant i imponent al imaginar-me estant allà veient una lluita entre gladiadors romans.
Tot i que la ciutat em va encantar, he de dir que sense la petita família de humanistes res hagués estat igual. Em van ajudar a superar les barreres arquitectòniques i ens ho vam passar d'allò més bé tots junts a l'hora de dinar.
Gràcies per una excursió tant bonica.
Vale!

Salve!
Companys ha estat una de les millors sortides que hem fet durant 2n de batxillerat! Ha estat genial trepitjar llocs on anteriorment ho havien fet romans, i sobre tot poder gaudir d'un magnific dia amb aquesta petita familia! Em va impactar moltíssim el museu, on vam poder observar i disfrutar d'espectaculars obres d'art, vaig quedar molt sorpresa al veure les escultures, els detalls pels quals estaven formades, va ser una gran experiencia que va fer que em cridés més l'atenció l'art que no pas veient-lo a través d'imatges...
Recomano a tothom que gaudeixi d'un dia a Tàrraco ja que val molt la pena!
Gràcies Kènia per l'entrada!
Vale!

Salve Companys!
L'excursió a Tàrraco va ser impressionant! Jo he tingut la sort que la meva família és apassionada per Tarragona i els seus misteris; però mai havia tingut la oportunitat d'anar-hi amb els meus companys fins al dijous passat. Aquesta sortida va ser impressionant per diversos aspectes, un dels més importants és que va ser l'última excursió amb l'escola i els companys d'humanitats, una excursió de tot el dia, ja que el dimarts vinent anem a Baetulo; també varem disfrutar d'unes magnifiques vistes del mar. Tot i que feia molta calor va ser divertit! Una de les coses que em va agradar més va ser que els nostres propis companys fossin els guies de l'excursió; l'amfiteatre em va encantar ja que em va semblar increïble que portes construït una eternitat i estava prou ben conservat.
Per últim, remarcar que ens ho vam passar molt bé i va ser una excursió molt esplèndida.

Unknown ha dit...

Estic completament d'acord amb els meus companys. És tota una llàstima que sigui una de les últimes excursió. Tirant la vista enrere estic molt contenta d'haver estudiat humanitats. Hem après moltes coses, i ens aquest cas vam poder observar en directe tot allò de patrimoni arqueològic que haviem estudiat anteriorment a classe, inclús alguns dels nostres companys van poder fer de guies turístics.
Finalment espero que gaudim molt de la nostra última excursió junts a Badalona.

Salvete!

L'excursió de Tàrraco va ser una pasada, igual que la pròpia ciutat!
Va ser un plaer poder haver fet aquesta última excursió del curs amb els meus companys i a més a més amb aquell sol magnific que ens va fer.
Vam poder disfrutar de les magnifiques vistes al mar, vam apreciar les altes muralles (les quals vaig treballa i va ser un gust observar-les), i d'altres coses com per exemple l'amfiteatre, el teatre i el circ que vam visitar.
Per a mi, crec que la millor sortida feta en tot Segon de Batxillerat.
També vaig poder disfrutar dels meus companys, vam tenir tot un dia per estar tots junts sense pensar en estudis i quina classe seria la següent, així doncs vem poder anar a prendre un gelat i vam poder prendre el sol.