28 de febrer del 2018

APRENDRE JUGANT



Un dels objectius –potser el més important- relacionat amb l’aprenentatge dels nostres alumnes és que assoleixin coneixements a partir del fer, de l’experimentació i aplicació dels continguts que aprenen a l’aula. En aquest sentit, la creació i elaboració de material didàctic d’ús propi però també destinat a l’aprenentatge d’altres estudiants és, ens sembla, una bona manera d’aprendre. Aquest segon trimestre els alumnes de batxillerat de la matèria de Grec I han estat treballant en el disseny i producció d’un joc de memòria visual vinculat als fonaments lèxics d’etimologia grega que ens envolten arreu. El resultat parcial és aquest MEMORY ETIMOLÒGIC que podeu visualitzar a la fotografia i que esperem continuar fins a completar el joc definitiu aplicable a altres cursos i alumnes de diversos nivells i edats. El funcionament, és clar, tots el coneixem... Aprenem jugant?

D'esquerra a dreta: l'Ainhoa, la Meri, la Sofia, la Cristina i l'Álvaro. Dia de neu que hem aprofitat per jugar amb el nostre joc d'etimologia. Hi faltaven companys...

A que fa patxoca! I això que estem en una primera fase...


10 comentaris:

El vaixell d'Odisseu ha dit...

L´enhorabona, tripulants de Grec I, per aquesta tasca didàctica que heu dut a terme. Esperem que aquest material sigui una bona ajuda en la difusió i el coneixement de les llengües clàssiques més enllà de les aules on s´estudien. Seguim navegant...

Anònim ha dit...

Salvete tripulants!
Justament avui, els alumnes de segon, hem estat jugant amb aquest Memory
que heu fet els de primer, i haig de confessar... que m'ha encantat!!! A part de passar-ho bé competint els uns amb els altres, sento que hem posat en practica tot allò que durant aquests dos anys hem estat i estem aprenent! Us felicito!! Es nota que darrere d'això hi ha molt treball, esforç i dedicació. I no només es veu en l'extensió del joc, que deu ni do quin munt de cartes!!! Si no que també en els dissenys, us han quedat maquíssimes!! Enhorabona nois, és un joc genial, no només per passar l'estona, sinó que també per aprendre!!!

Unknown ha dit...

Bona nit!

El memory d'etimologia grec més interactiu que he vist mai. De veritat que cerc que ja es prou gran i ampli i encara no hem acabat de fer-lo sencer.
Crec que és un joc amb el que es pot apendre moltíssim i de manera divertidíssima amb els companys.

Per a mi ha estat una gran feina poder fer això i més amb les ganes que hi hem posat tots, m'ha agradat molt com ha quedat i enhorabona a totes aquelles targetes que han fet els meus companys de Grec.

Unknown ha dit...

Per a mi es un joc amb el que es pot apendre etimologia grega molt facil i de forma molt divertida. Ha sigut una bona experiència el poder participar creant aques joc tot i que encara no he tingut l'oportunitat de problar-lo...hem moro de ganes!!

Anònim ha dit...

Salvete!
Crec que és una bona idea aprendre etimologia en forma de joc, i el fet que sigui un Memory el fa molt divertit per jugar tota la classe, doncs és una manera d'estudiar i passar-so bé a la vegada. A més, hi ha un munt de cartes i el disseny d'aquestes és molt encertat, cosa que millora la experiència de jugar-hi.
Enhorabona als alumnes de 1r per crear un joc tan xulo!

Anònim ha dit...

Salvete!

El memory etimològic que hem fet els alumnes de Grec I ens ha ajudat a aprendre molts ètims provinents del grec amb els que també podem aprendre les definicions de paraules complexes del nostre pròpi idioma, haig de recalcar que la nostra reacció al veure el memory tot junt per primer cop a classe ens va sobtar que hi haguéssin tantes parelles i això indica el que vam disfrutar fent-lo ja que a mi, se'm va passar molt ràpid.

Anònim ha dit...

Salvete

El resultat de diversos dies treballant en aquest memory ha donat un extens memory etimològic que ens ha ajudat als alumnes a consolidar els ètims que estem estudiant a les classes, el material didàctic que hem utilitzat i creat potser és el que ens ha ajudat a recordar els fonaments lèxics grecs.
A més, aquest treball el podrem presentar a la Magna Celebratio el que em desperta cert interés al veure la reacció quan s'utilitzi, si s'utilitza.

Anònim ha dit...

Salvete!

Estic molt contenta del memory que hem estat treballant fa diversos dies.
Crec que pot ser de molta utilitat ja que ens pot ensenyar d'una manera més dinàmica i interactiva. Tambè estic contenta perquè el vam fer amb ilusió i amb ganes nes a donat un bon resultat.

Quan el van probar jo no estava, i tinc moltes ganes de provar-lo, espero poder-ho fer a la magna!




Anònim ha dit...

Salvete!
Em sembla un joc genial i els alumnes de segon de batxillerat vam tenir la oportunitat de jugar aquest memory tan especial; puc assegurar que és un joc molt divertit i tot aquell que hi participi ho gaudirà molt!

Anònim ha dit...

Salvete Tripulants!
Fer aquest memory va ser molt divertit i personalment, jo crec que ens va ajudar molt a aprendre més l'etimologia d'aquestes paraules que hem inclós en el memory. També crec que será una bona eina per fer servir amb els més petits, ja que ells ho poden disfrutar més en forma de joc però alhora aprendre com nosaltres.