30 d’abril del 2012

Malgrat el vent i la pluja


Malgrat el vent i la pluja de dissabte, la nostra segona Magna Celebratio va ser tot un èxit de participació i d´assistència de públic. Els vint-i-sis intrèpids tripulants i extripulants del Vaixell, repartits en els tres torns dels festival, que vau voler col·laborar en aquest projecte que ja va per la seva vuitena edició vau estar a l´alçada amb escreix. I em sembla que us ho vau passar molt bé i vau aprendre un munt de coses relacionades amb el que dia a dia treballem a l´aula. A més, l´experiència de treballar colze amb colze amb els companys aràcnids (fins ara virtuals) dels instituts Isaac Albéniz de BadalonaPremià de Mar és impagable. D´això se´n diu treball cooperatiu en majúscules. Jo, hic et nunc, us agraeixo a tots el vostre esforç i la vostra predisposició i entusiasme. Vam saber plantar cara a la climatologia adversa de dissabte (gairebé suspenem els tallers per imperatiu del déu Èol) i el regal va ser un diumenge apol·lini de principi a fi. Us deixo amb un reportatge fotogràfic que certifica aquestes impressions. Maximas gratias omnibus discipulis!




49 comentaris:

alfonspardo ha dit...

Gràcies a tu Jordi per fer que poguem participar en aquest esdeveniment tant important!

Es increíble la quantitat de gent que ve a aquesta reconstrucció historica i les ganes que te la gent en fer activitats i apendre... realment gratificant!

Només em queda dir que moltes gràcies a tots i fins l'any que be que tornem.

Per cert, molt bona la foto amb els meus germans!

Vale

Laura Guillén ha dit...

Hola!
Jordi, va ser un plaer estar allà. M'encantaria repetir i animo a tots els que no hi van participar a que ho facin perquè, tot i que al principi va ser complicat de tirar endevant, no em panedeixo d'haver-ho fet!

Salina Jaime ha dit...

UAU!!
quina experiència més xulii que vaig passar, de veritat em va agradar mooolt!!
Encara que al matí va fer molt fet i feia un vent de mil dimonis, cap a la tarda va estar genial, hi va haver moltíssim gent, i a la part de ludi, encara que al principi els feia vergonya participar als jocs, cada vegada s’animaven més, però no només els nens aprenien els jocs de l’antiga roma, si no que nosaltres també vam aprendre coses com a contar amb l’àbac romà, a multiplicar amb els dits, a escriure en grec...
Valete!

El vaixell d'Odisseu ha dit...

Una de les millors notícies d´aquesta Magna ha estat poder comptar de nou amb extripulants del Vaixell, perquè aquesta és la millor prova de la vostra vàlua com a persones, l´autèntic objectiu de l´educació. Gràcies, Júlia, Esther, Maria i Anna (Sanja i Clara, us espero l´any vinent!) per ser-hi sempre quan se us ha necessitat, per saber compartir, ajudar, per tantes coses que a mi, personalment, em fan tan i tan feliç. Als de 4t (Salina, Joana, Àlex, Thomas, Xènia, Itzi i Èlia) per engrandir aquest projecte (i que puguem continuar-lo, si voleu, l´any vinent) i als de 1r (Cristina, Charlene, Carlota, Aina, Marta, Yolanda, Jordi -fidel a tota la Magna-, Laura, Sandra, Quique -malgrat la febre, eres allà!-, Txell i Estela)per ser el relleu necessari dels veterans de 2n que aviat tocaran port. Laura, Paula i Alfons...compto amb vosaltres l´any vinent. Fem gran la gens clàssica, quin honor!

Una abraçada a tots i a totes i maximas, maximas gratias.

Jordi

El vaixell d'Odisseu ha dit...

I òbviament, gràcies a vosaltres dues, Teresa i Lida per fer possible tot això i deixar-vos la pell any rere any. Crec que sí, que la nostra promoció la del 88, va ser una molt bona collita. Petons i abraçades.

Maria ha dit...

Jordi t'asseguro que va ser un plaer poder participar a la Magna d'aquest any!!! Crec que et devem molt per donar-nos l'oportunitat de participar en aquesta festa que ens apropa i ens fa estimar encara més la cultura romana,en fi la nostra cultura!! Així que Jordi plurimas gratias per tot!!

Una forta abraçada per tots els tripulants de la nau! :)

Maria

Júlia Vallespir ha dit...

Una experiència, com també ho va ser l'any passat, increïble! Espero que ho pogue anar repetint durant molts anys!

Un petó ben fort per al vaixell!!

Anònim ha dit...

Un any més, dissortadament, per mala coincidència de dates, no he pogut participar de la Magna i veient les fotos que ha penjat el Jordi encara em fa més ràbia! jaja La veritat s'ha de dir que les imatges transmeten quelcom que t'introdueix dintre reconstrucció històrica de primera. Com ja vaig dir l'any passat una excel·lent bona manera d'intruduir la cultura clàssica als nostres dies.

Una abraçada!
Cesc

El vaixell d'Odisseu ha dit...

Júlia, estic molt content que poguessis conèixer l´Albert Anglès i la seva passió per Vindolanda. A veure si hi ha sort i pots treure- hi el cap. Seria fantàstic!
Gràcies, Cesc, pel comentari. La pena és que la Magna sempre se celebra l´últim cap de setmana d´abril. Així ho tenim magre!

Esther Soria ha dit...

Hola!!

Gran Magna, encara millor que la del any passat si això és possible!
Gràcies a tu Jordi per permetre'ns viure i gaudir d'experiències com aquesta, petits moments del any que valen molt la pena i que són inoblidables!

Ens veiem l'any vinent!! (Per la magna espero un soparet abans ;D)

Un petó ben fort!

Esther.

Èlia Moral ha dit...

Bon dia!!
Estic molt contenta d'haver anat a la Magna Celebratio, em pensava que seria avorrit però quina experiència mes bona! Estar amb els nens petits jugant, i veient que s'ho estaven passant tant be es magnífic, i els tallers de l'escola estan molt ben pensats.
En definitiva ja tinc ganes de que sigui l'any vinent.

Mayte ha dit...

Quin goig feu i quina magnífica impressió dónen les fotografies , segur que va estar divertidíssim i una experiència inolvidable. Felicitats i me'n alegro per tots els participants que van poder gaudir de la Magna. :)

Jordi Rojas ha dit...

Salvete,

Ha estat un plaer participar a la Magna. M'ho he passat en gran i tinc ganes de repetir l'any que bé. Esperem que l'any que bé el temps vagi a favor nostre.

Valete!!

Guillem Fargas ha dit...

Quina ràbia em va fer no poder venir!

Trobo que és un esdeveniment molt important i gratificant per a tots aquells que estimem el món clàssic. Trobo que s'ha de donar suport a iniciatives com aquesta, ja que acosten aquest món a la gent i fan que se n'adonin de la importància de preservar les restes (i no construir-hi un pàrquing a sobre!)

Gràcies a aquells que hi vau anar i a veure si l'any que ve puc ajudar a fer més gran la Magna!

Vale!

Alex Molera ha dit...

Gracies a tu Jordi per comptar en nosaltres! Em va agradar moltíssim, ho vaig gaudir mol i vaig conèixer moltes coses, a part m’ho vaig passar molt bé amb vosaltres, vaig jugar vaig riure, em vaig disfressar, vaig conèixer gent! Una gran aventura! Espero tornar-hi l’any que bé!

El vaixell d'Odisseu ha dit...

Recorda, Àlex, que no ens "disfressem"...ens "vestim"! També jo espero veure´t l´any vinent.

sara marcos ha dit...

Salvete!!

Per les fotografías,veig que va anar molt be la reconstrucció historica.
Quina llastima, jo no vaig poder anar ,espero que el pròxim any pugui participar.

Vale

Laura Miguel Paul ha dit...

Salve:)
He estat veient fotos pel Facebook i demés i semblava molt divertit! L'any que vé, si puc, no dubtaré en anar-hi!
Coses com aquestes, més aviat lúdiques, provoca que moltíssima gent de diferents edats s'interessin per les clàssiques, i això és molt positiu i agraït per la feina feta fins al dia d'avui.

Espero assistir l'any vinent i poder disfrutar d'una experiència tant diferent, peculiar i divertida.

Vale:D

marina ha dit...

Salve tripulants:)
Com he pogut comprovar per les fotografies del bloc i del facebook (molt interessants) segur que va ser una experiència inoblidable i m’hagués agradat anar -hi si no fos perquè marxava de al poble. Però espero poder anar-hi el anys vinent per poder-ho dissfrutar tant com els meus companys. Crec que la Magna Celebration és una molt bona idea perquè recrea la vida d'abans, els jocs, els menjars...
Valete!

Charlene ha dit...

Salvete!
Només voldria comentar que aquesta va ser una experiència molt gratificant i divertida que espero que l'any que ve poguem repetir! Tot el que estava al nostre voltant era romà, la vestimenta era també de la època i fins i tot i havia una parada amb medicina cassolana romana! Ens van explicar algunes cosetes sobre com curaven als ciutadans d'aquella època i haig de dir, que no m'hagués agradat viure en aquella època per els mètodes que ens van explicar.. T'ho imaginaves i feia bastanta esgarrifança! Per part meva, el que més em va agradar va ser la cara dels nens. La cara que posaven al començar a jugar a la zona Ludi (on era jo amb el joc de les nous i el gerro, va ser genial! La il·lusió de poder posar la nou dins el gerro i la força de voluntat de seguir-ho intentant tota l'estona fins que ho aconseguien.. Va ser tot molt gran!

Vale!

Ricard Oliveras ha dit...

Salvete!
Moltes felicitats a tots per l'èxit de la magna, les fotografies són realment boniques i segur que es pot aprendre molt en aquests tipus d'activitats ja que recrea els antics costums romans i d'aquesta manera aprenen tant la gent que visita la magna com les persones que ajuden a que es pugui realitzar. Espero l'any que ve poder-hi anar per gaudir de la magna.
Vale!

Marc Palau ha dit...

Salvete!
Jo aquest any no vaig poder assistir a la Magna però la veritat és que crec que m'hagues agradat i pel que m'han dit va estar molt bé i la gent que hi va anar s'ho va passar molt bé.
Així doncs esperem que l'any que ve s'hi pugui anar i viure aquesta experiència.

Valete!

Maria Rios Rius ha dit...

Salvete :)
Que guapos que esteu tots a les fotografies. Té pinta que us ho heu passat d'allò més bé i que hagi sigut una experiència genial. Enorabona tripulants

Ginesta ha dit...

Salvete!

En primer lloc: Quin goig que feu vestits de romans!

Vaig tenir la sort de poder passar-m'hi una estona i visitar, una mica per sobre, la magna. L'Ariadna i jo vam pensar que tot i que no podiem ser-hi durant tot un torn, no ens ho podíem perdre! La veritat és que va valdre la pena. Només hi vam ser una hora, però vam veure, vam sentir, vam aprendre, vam viure moltíssimes coses! Moltes més de les que aprenem durant una hora dins de la majoria de les aules o moltes més de les que hauriem après si ens haguéssim quedat a casa.

Espero que l'any que ve hi pugui participar activa i plenament!

Valete!

Helena ha dit...

Segur que va ser molt profitosa la Magna Celebratio, jo, per desgràcia, no hi vaig poder assistir. No sé ben bé què dir ja que mai he tingut el plaer d’anar-hi però ja m’han assegurat alguns participants que valia la pena participar.

gerard ha dit...

Salvete!

segur que us ho vau passar d'allò més bé. Però yo per desgràcia no vaig poder-hi assistir. Espero poder anar a la del any que bé. Pero cal dir, que us dono la meva enhorabona.

Felicitats tripulants!

Valete!

Aina ha dit...

Salve!!
Com l'any passat increible! Penso que és d'aquelles experiencies que no oblidare mai. L'any passat vaig estar en el ludi i aquest en el ludus literarius. Aquest any per sort vaig tenir més temps per veure la Magna. Espero poguer tornar-hi anar l'any que ve.
Vale!

Cristina C ha dit...

Salvete!

Anar a la Magna Celebratio ha sigut una experiència genial. M'ho vaig passar molt bé en els ludi, jugant amb els nens que participaven. També vaig poder veure tota la fira i era molt bonic. Però a part de gaudir de l'ambient, també vam tenir l'oportunitat d'aprendre moltes coses interessants del món romà.

Valete!

carlota ha dit...

Salve!
L'any passat no hi vaig poder anar per motius personals, i haig de dir que la gent que hi va anar m'ho va recomanar. Per tant, com que aquest anys hi podia anar, no m'ho vaig pensar i alla estava. Va ser una experiencia unica, diferent. Em va agradar sobretot veure tanta gent interesada en el mon clàssic i tots els nens i pares que s'animaven a fer els tallers que hi havia preparats. L'any que ve alla hi estarem un altre cop

Laia Ruiz ha dit...

Salvete!
A pesar del mal temps, veig que els que van participar en la magna s'ho van passar molt bé!

Una pena que aquest any tampoc poguès participar, perquè crec que es tota una experiencia participar en un esdeveniment d'aquest tipus, m'hagues agradat aproparme ni que fos per tafanejar una mica, llastima del pont!

Ignasi ha dit...

Salvete!

La veritat és que no vaig poguer assistir a la Magna, però segur que va ser una experiència inolvidable pels que van assistir... Segur que si tornem a tenir l'oportunitat ens hi apuntem molta més gent.

Valete!

Thomas Walzl ha dit...

Salvete !!!
L'any passat ja vaig veure com ha aspectador el que els alumnes de 4t i de batxillerat, de llatí feien a Badalona, en dies de la Magna Celebratio. Aquest any he tingut l'honor i si dic honor perquè vaig disfrutar, aprendre i passar-m'ho molt bé de poder vestir-me de romà.
Valete fins la propera!

Marc Navarro ha dit...

Llàstima que no hagués pogut anar aquest any Jordi però l'any que vé no hi falto ja ho saps!

Molt bones fotografíes, sembla sér que la gent que hi acudía s'ho passava francament bé i que de veritat els hi interessava el que estaven fent.

Valete omnes!

Xènia Martínez Márquez ha dit...

Salve!
Jordi et vull donar les gràcies per convidar-nos a assistir a la Magna Celebratio, com molt bé han dit els meus companys ha sigut una molt bona experiència on vaig gaudir molt!
Valete.

Marta Molgosa ha dit...

Hola!!

Jo personalment m’ho vaig passar molt be! Mai havia tingut una experiència com aquesta i la veritat va ser molt satisfactòria, veure els nens jugar, veure com escrivien el seu nom en llatí i grec i la il•lusió i ganes que i posaven...Em quedo amb un bon record, ara toca esperar a l’any que ve!

Valete!

Enrique P ha dit...

salve, va ser un dia alucinant, la alegria que veias als nens en els seus rostres, i reviure moments històrics de com eren els romans em fa sentir-me orgullós d'aquest projecte tan especial.
Valete!

Carla Bartra ha dit...

Salvete!
Felicitats tripulants! Jo no vaig poder anar-hi perquè no podia, però m’hagués fet molta il•lusió participar-hi, per les fotos que he vist segur que va ser genial i segur que us ho veu passar super bé. Avera si l’any que ve si que hi puc assistir.
Valete.

Alison ha dit...

Salvete!!

Veig que us ho vau passar molt bé companys! Jo no vaig poder anar-hi perquè m'havia sortit una cosa urgent.. Però veuràs com l'any proper si que podré assistir! Es nota que us ho vau passar bé participant en aquesta celebració, les fotos us delaten :D

Valete!

laura Calvo ha dit...

Salvete!!
Principalment donar les gràcies per aquest dia tan especial, m'agradaria anar un altre cop i poder compartir amb els nens l'alegria i les ganes de ser un bon romà.
Fins l'any que ve!!
Valete!!

Anònim ha dit...

Salve


Jo personalment m'ho vaig passar molt be!
Va ser una experiència molt bona, veure com s'ho passaven els nens, i com somreien.
L'any que ve tornaré ja que va ser un dia genial


Valete

meritxell ha dit...

Hola!!
La veritat és que a la magna els dos anys que he anat m'ho he pasat molt be!! No només per la experiencia (que també) sinó que és una oportunitat magnifica per apendre les costums romanes, i perquè no, una bona oportunitat per relacionar-nos amb gent d'altres escoles.
M'agradaria tornar a repetir, ja que és una experciència, com he dit, inolvidable.

Vale!!

Clara Pérez ha dit...

Salve!!
M'hagués agradat molt anar-hi, els meus companys ja m'han explicat que van disfrutar molt i va ser una molt bona experiència, bé el pròxim any!


Vale!

Roger Amat ha dit...

Salve

Desprès de veure totes les parades i els exercicis fets,em va fer pena no poder anar, però com era un cap de setmana llarg...
Això sí, m'hagués encantat anar-hi i participar-hi. I esperem que l'any que be es segueixi fent.

Valete!

Anna M. ha dit...

Salvete!

Per les fotografies que he vist i pel que m'han explicat alguns alumnes, va ser una molt bona experiència. La veritat és que deu ser bonic compartir aquests moments amb altres persones que no coneixes, ja siguin de l'escola o de fora. És maco veure tota la gent unida i fent les mateixes coses, compartint els seus hobbies.
M'hagués agradat molt anar-hi i poder-hi participar també però al final no vaig poder.

Valete!

Xènia ha dit...

Salve!
Jo no he anat a la Magna Celebratio, però he vist les fotos i m'han explicat l'experiència i tothom que hi va anar s'ho va passar molt bé, ensenyant a la gent el seu taller i fent jocs amb els nens.
Vale

Joana Bassó ha dit...

Salve!

Jordi, gràcies per deixar-nos gaudir d'aquesta magnifica magna. Ha estat una gran experiència i molt recomanable a la gent que no ha pogut participar.

Veure tanta gent amb ganes de participar, escoltar i aprendre coses noves és meravellós, i els nens que gaudien i desfruitaven dels jocs, es notava que s’ho passaven molt bé.

Nosaltres també ens ho vam passar molt bé i vam aprendre coses noves. Va ser fantàstic!

L’ambient que es va crear allà va ser molt familiar. Espero que arribi l’any cabé per tornar-hi a participar.

Gràcies! Valete!

Itziar Cuervo ha dit...

Salve:D
Va ser una experiència inolvidable, encara que va ser agotadora però va valer la pena!
Espero repetir-ho l'any que ve!
Valete!!

Noemí Vergés ha dit...

Salvete!

Tant pel que es veu en aquesta foto, com en altres que em pogut veure a classe, està molt clar que els que van tenir la sort de poder participar en un esdeveniment així, ho van disfrutar molt, i tota la gent que va anar a veure-ho i a participar tsmbé!

Valete!

Ona Contreras ha dit...

Salvete!

M'hagués agradat participar en aquesta experiència, però al final no va poder ser.
Per el que han explicat a classe, va ser una experiència molt bona.
Espero que tots i totes poguéssiu disfrutar!