28 de maig del 2014

Racons clàssics de Barcelona (VIII): Parc de la Ciutadella


Salvete, tripulants!

L'altre dia vaig anar al Parc de la Ciutadella i vaig visitar una part, a tocar del llac i al bell mig d'aquest pulmó de la ciutat, que em va cridar molt l'atenció.  Se la coneix com la Gran Cascada. Em va semblar veure algunes escultures relacionades amb personatges i episodis de la mitologia grecoromana com, per exemple, el naixement de Venus, així que quan vaig arribar a casa vaig fer recerca d'informació per veure si era cert el que havia reconegut. I, efectivament, en vaig trobar un munt: des de divinitats com Posidó i Amfítrite, a algunes amants de Zeus com Leda i Dànae o criatures fabuloses com grius (o grifons) o Faunes. De la meva visita n'he fet un Prezi...



És curiós i molt interessant comprovar com estem envoltats de referències clàssiques i en podem trobar per molts indrets de la nostra pròpia ciutat, sense anar més lluny. Coneixeu algun altre racó clàssic a Barcelona?

Judit Millan
1r batxillerat


1 comentari:

El vaixell d'Odisseu ha dit...

Felicitats, Judit, per aquest apunt que, de nou, ens obre els ulls davant de la riquesa de referents clàssics que ens envolten. Sembla mentida que a cada passa que fem, puguem descobrir la inspiració que els antics han exercit en la nostra manera d'interpretar i crear bellesa. Magnífica feina!