29 d’abril del 2018

Júpiter vs. Apol·lo: taules


Dissabte 28, primera jornada de la nostra vuitena Magna Celebratio particular. Pronòstic meteorològic reservat. Invoquem Apol·lo i Hèlios com a aliats i Júpiter, que sap de la seva voluntat indefugible, somriu condescendent i ens perdona el desencís d'una jornada llargament esperada. Resultat: sol, calor, públic familiar a dojo, activitat frenètica, rostres de felicitat en els trenta-un tripulants que han decidit participar de la festa i la possibilitat de repetir diumenge. Foto de família a última hora de la tarda (alcaldessa inclosa).

Diumenge 29, el revers de la moneda. L'altra cara de la vida. No sempre les coses surten com desitjem. Júpiter imposa la seva llei, no fos cas que ens penséssim més del que som. A Baetulo plou i no fa sol. A les 9.30 decidim anul·lar, a contracor, les activitats previstes. Hem de ser necessàriament estoics i els discipuli discipulaeque així ho entenen. Quin remei! No sempre guanyen les ganes. Així és la vida. De ganes, però, no ens en faltaran per a la propera edició, la XV. 

O Magna Baetulo, hic erimus si di velint!
View post on imgur.com

I aquí un petit reportatge de la nostra alumna de 4t Júlia Comeche... Plurimas gratias!




11 comentaris:

Enric Brotons ha dit...

Salvete!

Aquest ha estat el primer cop que he participat en la Magna i segur que no serà l'ultim, ha estat una gran experiència que recomanaria a tots els companys que no hagin vingut.

Realment va ser un gran dia, estava tan posat en el paper de romà que fins i tot em vaig cremar l'esquena pel sol.Llàstima que el següent dia no fes el mateix temps.

M'ha semblat una experiencia fantàstica que segur que recordaré.

Teresa ha dit...

Tens raó, Jordi, al mal temps bona cara. Dissabte va ser genial, una abraçada a tots i fins a la pròxima.

Anònim ha dit...

Salve!

Estic molt orgullosa de haver pogut tornat a participar en la Magna Celebratio. És una de les experiències més maques que tinc en tot l'any, ja que veus a la gent feliç, gent que potser no ha estudiat clàssiques però venen a passar-ho bé i a aprendre amb tots nosaltres.
A més fem noves amistats amb altre gent, que probablement no coneixeríem si no fos per la Magna!

Em va saber greu que diumenge no poguéssim realitzar-la, però per sort dissabte ens va fer bon temps i vam gaudir tot el dia.

Espero tornar l'any que ve!

Anònim ha dit...

Salvete!
Aquest any ha sigut el segon any que he anat a la magna. En la meva opinió, no ha sigut igual que l'any passat, amb això em refereixo que m'ha agradat menys que el primer any que hi vaig anar. Tot i que no sé perquè es això, ja que pot ser es degut a que per la pluja es va tenir que suspendre o perquè hi havia massa gent dins la carpa i costava molt més poder atendre a la gent; tot i això, anar a la magna sempre es una molt bona experiencia que sempre que pugui estaré disposada a anar-hi per disfrutar-la.
Tot i això espero amb moltes ganes l'edició de l'any vinent!
Valete!

Anònim ha dit...

Aquest ha estat elmeu primer any a la Magna Celebratio, i ha estat una experiència molt enrriquidora,perquè no només jo he pogut mostrar a la gent com es feien les cosses antigament, sinó que jo també he aprés moltíssimes cosses i he conegut a molta gent nova i he passat un bon dia amb gent que també s'estima aquesta cultura!
Espero l'any que ve poder repetir i espero que diumenge no plogui.

Gràcies!

Anònim ha dit...

Salvete!
Aquest any ha estat el segon cop que participo a la Magna Celebratio. Em pensava que seria igual que l'any passat, però ja he vist que han canviat una mica les activitats pels nens, i per això ha estat una experiencia una mica diferent.
Aquest any hi ha hagut més gent que ha participat, que en part, això l'afavoria però també ho perjudicava ja que ens va costar treballar amb tanta gent. Però igualment, m'ho vaig passar molt bé! Va ser el meu primer any fent l'activitat d'ensenyar als nens a escriure en llatí i en grec i em va agradar molt. Però sobretot el que més m'agrada és l'activitat dels llatinismes perque sempre està ajudant en aquesta activitat el meu amic Ricard i crec que fem un bon equip junts.
Em va agradar molt estar a la Magna amb els meus companys nous d'aquest curs i espero repetir l'any que bé!

Valete!

Anaïs Yuste ha dit...

Salvete!

Aquest any ha estat el meu primer cop participant a la Magna Celebratio, he de dir que m'ho vaig passar molt bé i tornaria a anar-hi; em va semblar molt divertit, a més, vam crear un vincle entre els meus companys aquell dia que mai oblidarem!

Espero anar-hi el proper any i que tot surti igual de bé!

Nora Jou ha dit...

Salvete!
Aquest també va ser el meu primer any i puc dir que va ser una bona experiència, però també molt cansada! Jo vaig estar a la zona de Ludi Romani i hem vaig passar tot el matí recollint nous i fent curses de sacs... però va ser divertit ajudar els nens, parlar amb gent que mostrava interès pel món clàssic i vestir-me com una autèntica romana.

Atreviu-vos a provar-ho!

Andrea Palau ha dit...

Salvete!

Mai abans havia participat en cap festival de reconstrucció històrica, i la veritat és que m'ho vaig passar molt bé a la Magna. Em va omplir molt el fet d'interactuar amb els nens i poder explicar-los jocs i costums que practicaven els romans. Va ser com una espècie de viatge en el temps en el que, per un dia, tots i totes ens vam convertir en autèntics romans.

Penso que és una experiència que val molt la pena i que tothom hauria d'experimentar!

Anònim ha dit...

Salvete omnes!

Em dol moltíssim no haver pogut participar a la Magna Celebratio d'enguany! Tenia moltes ganes de poder-me endinsar en la cultura de l’Antiga Roma per un dia i viure-la amb molta intensitat, però malauradament la pluja m’ho va esguerrar absolutament tot.

De veritat que m’omplia de curiositat poder participar en un festival de reconstrucció històrica del qual podia aprendre moltes coses, tan a nivell de coneixements com a nivell personal. Que satisfactori hauria sigut interactuar amb gent que tenien ganes d’aprendre i que venien a passar l’estona amb els que hi participàvem sabent que preparar tot aquest festival comporta moltes hores, però sobretot dedicació, compromís i empeny. Hagués estat molt maco veure gent omplerta de curiositat, amb ganes d’aprendre i que confien amb nosaltres perquè saben que els ajudarem en tot el que sigui necessari.

Espero que l’any vinent pugui participar-hi perquè segur que és una experiència molt positiva i enriquidora de la qual podré extreure’n plegat de coses interessants. Només falta que el temps ens acompanyi, perquè no m’agradaria que la Magna es tornés a suspendre un altre cop, ja que és un festival que val molt la pena participar-hi, o això almenys és el que m’han transmès els meus companys.

Valete

Pol Ortega ha dit...

Salvete Tripulants!

Aquest ha sigut el meu primer any a la Magna Celebratio i va ser una experiència única. Em va agradar molt estar de voluntari i preparar diferentes activitats pels més petits sobre el món clàssic. Em va agradar veure les cares del nens petits al disfrutar amb les activitats que vam preparar tots els companys. Espero tornar a participar l'any que bé.