3 de març del 2015

Emporiae duo oppida erant...

Fotografia de Júlia Roig

El proppassat dijous, 26 de febrer, ens vam llevar ben d’hora ben d’hora per assistir a un esdeveniment del tot exclusiu: per primera vegada tots els alumnes de llatí i grec de l’escola, la gens classica!  - els gairebé cinquanta tripulants de 4t de la ESO, 1r i 2n de Batxillerat-, ens vam trobar al pati gran per enfilar la visita a les restes de l’Empúries romana. Després que el nostre capità comprovés la nòmina d’intrepidorum nautarum, vam pujar tots a l’autocar, el nostre vaixell de carretera. El viatge va ser plàcid i entretingut i vam aprofitar per fer-nos algunes fotos que quedaran per al record. Una vegada vam arribar a Empúries, vam esmorzar i aprofitar una estoneta mentre esperàvem els dos guies que ens havien d’acompanyar durant la nostra visita…

Arribats en Caius Aemilius Montanus, governador del municipium d’Emporiae i la seva encantadora esposa Iulia Domitia, un dels matrimonis romans més emblemàtics d’aquells indrets, vam dividir-nos en dos grups formats equitativament per alumnes de 4t, 1r i 2n, per tal d’anar-nos coneixent millor mentre durava la passejada. Val a dir que la tramuntana, el vent del nord, bufava de valent!

Per començar, vam pujar dalt d’un petit turó, des d’on se’ns va mostrar la situació estratègica del petit poblat, situat entre l’Escala i Sant Martí d’Empúries. La bellesa paisatgística era encisadora. De seguida ens vam dirigir a la porta del mur sud de la ciutat on en Caius i la Iulia ens van fer un tastet sobre les dues activitats lúdiques primordials: la palaestra, vinculada al culte al cos, i l’amphiteatrum, on es feien les famoses lluites de gladiadors. Els dos edificis estaven construïts prop de la porta amb un clar objectiu: entretenir els ciutadans d’Emporiae. Aquella parella de romans ens van demostrar, una vegada més, que el món no ha canviat tant. També vam tenir l’oportunitat de veure el fal·lus (símbol de fertilitat) que resta gravat en un dels carreus de la muralla que envolta la ciutat. Ens van explicar que tocar-lo portava sort i alguns de nosaltres ens vam aventurar a buscar la nostra fortuna en aquell tros de pedra.

Tot seguit, ens vam endinsar cap a l’interior de la part romana caminant pel cardo maximus; durant el camí vam veure restes de les tabernae i un dels membres del nostre grup va tenir l’oportunitat de dibuixar un mapa ortogonal de la ciutat, amb els seus dos carrers principals (cardo i decumanus maximus) i els secundaris (cardines i decumani minores).  A continuació, vam contemplar el magnífic fòrum reconstruït parcialment. La recreació està molt ben aconseguida i ens vam poder fer una idea bastant aproximada del que havia estat en època clàssica. Allà mateix, vam parlar sobre les activitats del fòrum i diferents costums romans i vam finalitzar la primera part del recorregut.

Fotografia de Júlia Roig
Acabada la visita a la ciutat romana, vam fer un ràpid cop d’ull a la ciutat grega. Vam passar per davant de la coneguda rèplica de l’estàtua d’Asclepi, déu de la medicina, i fins i tot vam poder veure in situ i a tocar una de les zones d’excavacions que es van fer el 1908. Finalment, vam enfilar les nostres passes cap al recinte del museu on es trobaven objectes i peces interessantíssimes, com mosaics - principalment el del sacrifici d’Ifigènia-, nines funeràries i objectes festius trobats al llarg de tots els períodes d’excavació que s’han fet, entre els quals, i en una sala a part, hi havia l’estàtua original d’Asclepi, que vam poder observar amb detall. Tot un honor, si som coneixedors i valorem que nombroses persones acudien diàriament a aquella estàtua per tal de guarir-se o perpetuar la seva salut i la dels del seu voltant.

Havent dinat i descansat sota un xàfec que... déus n’hi do!,  vam pujar de nou al vaixell de moltes rodes, vam fer una curta parada a la platja de l’Escala i, després de trepitjar-la, vam tornar a Barcelona amb una bona experiència clàssica més.

Què us va semblar la visita, tripulants?

Sofía Menéndez-Arango
Mireia Boix

Salvete Omnes!
Respecte a la sortida de dijous passat a Empúries, puc dir que n'estic content. Torno a Barcelona amb la sensació d'haver aprofitat bé aquest dia començant per aprendre coses noves, molta part gràcies a en Caius, que ho feia entretingut i divertit. Trobo que les mateixes ruïnes s'han conservat molt més bé del que m'esperava.
També em va agradar molt el fet de fer una sortida ben lluny de casa, ja que també està bé sortir fora per conèixer coses noves. En destaco molt, tot i que no hi vam estar pas gaire estona, la petita visita a la platja de l'Escala.

Salvete omnes!
El passat dijous, com ve diu la entrada vam anar a Empúries a visitar la ciutat romana. Des de el meu punt de vista trobo que va ser una sortida interessant, i que la persona que portava el meu grup, Caius Aemilius Montanus, estava ben ficat en el seu paper i les seves explicacions eren bastant clares. Al veure les ruines de les antigues ciutats, romana i grega, vaig sorpendrem, pensar que fa milers d'anys que s'està conservant allò, m'ompla l'orgull. Tot i que la tramuntana i el fred no eren agradables va ser una sortida placentera.
Vaig trobar que el museu era petit i no es podien relacionar amb moltes de les coses que vam escoltar anteriorment , i que com vam dir a classe vam trobar que van faltar algunes fotografies a l'hora de l'explicació.
El moment en que va començar a ploure i vam agafar l'autocar, el moment aquell que vem aturar-nos per observar el mar no el vaig trobar necessari, però tot i aixi, la sortida va estar força bé.

Anònim ha dit...

A mi aquesta sortida em va agradar molt, va ser una excursió força interessant, ja que vam aprendre moltes coses. Va ser una sortida que es va fer molt amena, i dinàmica.
Llàstima que feia un vent força empipador, ja que hi havien vegades que t'impedia sentir-ho tot bé.
Grosso modo el que em va agradar més va ser quan vam entrar dins de les ruïnes, i ens ho van començar a explicar tot.
El guia que ens ho va explicar, Caius Aemilius Montanus, ho va fer realment bé, ja que quasi tot el que explicava s'entenia, o sinó li podies preguntar que et resolia tots els dubtes.
El guia estava molt posat en el paper, actuava i ens deia que vivia en aquesta època i que portava 2000 anys viu.
Em va agradar molt tot el tema de l'amfiteatre i de la palestra, ho vaig trobar molt interessant.
Trobo que és una sortida molt interessant per per també amb els propers tripulants de l'any que ve!!

Vale!

salve tripulants!
Personalment aquesta sortida la vaig trobar força interessant, però amb petits matisos.
tot i això, m'agradaria destacar la professionalitat dels guies, crec que és van posar molt en el seu paper. La visita en sí, de les ruïnes crec que va ser prou interessant. Les domus eren immensament grans i molt boniques. També m'agradaria destacar la idea de trobar-se amb gent d' altres cursos, ha sigut una bona oportunitat per conèixer a altre gent.
Peu últim va agradaria mencionar que no has va poder sentir molt bé la explicació per culpa del vent i s' hagues pogut portar un micròfons per solucionar aquest petit problema.
Valete Tripulants!

Anna Martínez Gessé ha dit...

Salvete tripulants!
Aquesta entrada al blog trobo que està molt ben feta. Han explicat de cap a peus tota la sortida. Des de que vam sortir de l’escola, com va anar la sortida, que ens van explicar, les coses que vam veure,... fins que vam tornar a l’autocar per anar un altre cop cap a l’escola.
Des del meu punt de vista, la sortida que vam fer per veure les ruïnes de Empúries la vaig trobar interessant, ja que veus moltes coses de la ciutat romana i algunes cosetes de la ciutat grega (quan ja acabàvem la visita).
Vam poder veure la entrada a la ciutat romana, i vam anar passejant per dins mentre ens anaven explicant des de les coses més generals fins als detalls.

Salvete Tripulants!
La sortida del passat dijous em va semblar molt interessant i, a més a més, la visita representada crec que hi va donar un toc més divertit, per què la Iulia ho va saber representar molt bé. Les ruïnes de la ciutat em van impactar molt, ja que en veure-les vaig pensar com una civilització de fa una pila d'anys encara avui en dia pot estar "viva" i haver deixat petjada.
Després la visita al museu em va ajudar a reforçar el que ella ens havia interpretat.
Però la Tramuntana, fet natural que passa sempre a les terres de l'Empordà, em va posar una mica nerviosa, ja que no podia estar al 100% a l'explicació.
El quid de la qüestió és que la sortida va ser molt interessant i espero repetir-la aviat!

Eva Lopez ha dit...

Salvete tripulants!
Em va agradar força l'excursió a Empúries. ja que vaig trobar molt interessant la explicació i la sortida en conjunt.
La Iulia va intentar fer amena la explicació, i penso que se'n va sortir força bé, ja que ens va fer participar molt i va dinamitzar molt la sortida.
A mi, el que més em va agradar va ser el paisatge i la bellesa dels terrenys.
Encara que la tramuntana ens fes una mica la guitza i que feia bastant gelor , al final ho vam suportar prou bé.
Penso que en la explicació hagués ajudat molt alguna imatge, però en general es va entendre força bé, i va estar molt bé.

Salvete tripulants!
A mi m'hagés agradat molt anar, però per mala sort estava malalta.
Pel que he llegit i m'han dit l'excursió va anar molt bé i m'alegro!
Per les fotografies que he vist el paisatge era molt maco!

Júlia Roig ha dit...

Salvete tripulants!

Què es pot comentar del gran dia que vam passar tots a Empúries? Crec que coincidirem en dir que ens ho vam passar d’allò més bé! Vam estar junts i vam gaudir d’una visita molt interessant. No es pot demanar més!

Trobo que la visita guiada que en Caius i la Iulia ens van oferir va ser molt didàctica i enginyosa; ens va ajudar molt a no perdre el fil de les explicacions i prestar més atenció.Sempre resulta fascinant veure com, després de tantíssims anys, encara ens podem fer una idea de com vivien els nostres avantpassats clàssics. Descobrir detalls i anècdotes que ens van sorprendre (com per exemple, el fal·lus) mai està de més!

Crec que vam tornar a casa amb la sensació d’haver aprofitat el dia i d’haver après moltíssimes coses i, a més, d’haver-ho fet amb una meravellosa companyia (sortir tots els tripulants junts? Això s’ha de repetir!). Per sort, tot i que la tramuntana ens va molestar una miqueta (ai, aquestes cabelleres!)la pluja ens va respectar fins al final de la visita, així que tots va anar sobre rodes! :)

Valete omnes!

Saluete tripulants/es!
Segons la meva opinió aquesta entrada està molt ben redactada, ja que explica amb claredat com vam poder gaudir de la sortida a Empúries...
Crec, sincerament, que és una excursió molt interessant i entretinguda. A mi em van agradar les dues parts: la romana i la grega, car les dues tenien coses molt interessants, com: la romana, el fòrum, l’amphiteatrum o les termes; i la grega, l'Asclepi, etc.
També em va agradar molt el fet que els guies de la sortida es fessin passar per una parella romana i, no sé com ho va fer en Caius perquè no vaig estar amb el seu grup, però la Iulia ho feia d'allò més bé i com que es notava que s'ho sabia i era divertida, aconseguia que entenguéssim el que ens volia dir.
Espero que puguem seguir fent excursions d’aquestes per aprendre i conèixer-nos millor tots...
Valete omnes!

Àlex Fernàndez De Labastida ha dit...

Salve tripulants!
El passat dijous vam tenir el gran luxe de poder veure les restes d'Empúries.
A més vam visitar tant l'interior de la ciutat com a l'exterior que amb les explicacions dels guies, els quals ens van fer arribar cada explicació més entretingudament ja que figurava que eren el típic matrimoni romà. Després de la visita per la ciutat vam arribar al museu on es troba l'estàtua original del déu de la medicina, Asclepi. Va ser un gran un honor poder veure de tant aprop tal obra d'art que en el seu moment escolpí amb cura un artesà.

Salvete tripulants!

Aquesta excursió em va semblar força interessant ja que ens explicaven les activitats que feien, que simbolitzaven certes coses...
El fet que anéssin vestits com en aquella època, feia que ens endinséssim en aquells temps.
Encara que ja havia anat altres vegades, aquesta m'ha semblat molt interessant i he aprés coses noves.

Ruut ha dit...

Salvete companys navegants!

Empúries és encisadora. Et convida a gaudir del seu encantador paisatge... quina terra i quina mar més meravelloses! Fàcilment podem entendre per què els romans s'hi van instal·lar... L'excursió és més que recomanable, són dues horetes des de Barcelona ben invertides. A més a més, amb uns guies tant simpàtics com en Caius i la Iulia! El meu grup es va delectar amb la Iulia i la seva vis coòmica: una patricia molt rica i extrovertida. El què ens va explicar va ser molt interessant. Arribat cert punt, va parlar sobre les excavacions que va fer la Mancomunitat, un tema que tot just hem donat per finalitzat fa pocs dies a classe d'història d'Espanya. Des del meu punt de vista està molt bé que dues o més matèries relacionin continguts. Així doncs, insisteixo, quina excursió més grata!!

Unknown ha dit...

La primera vegada que vaig estar a Empúries va ser a 1r d'ESO amb l'altra escola i vaig gaudir moltíssim i ara vaig tenir altra oportunitat per visitar tant bonic i encantador lloc. La millor part d'aquesta vegada va ser que vam tenir la visita guiada amb actors que interpretaven ser ciutadans d'Emporiae. Anar-hi és molt enriquidor ja que se sap com va arribar al nostre territori tota la cultura que coneixem ara i l'hem fet nostra.

Salvete, tripulants!
Dijous passat vam anar a Empúries. Un lloc on mai havia estat. I a més, visitant-lo amb els amics i companys de la nau. Personalment, l'arqueologia és un tema que em desperta molta curiositat! I veure una ciutat sencera amb les seves cases, termes, patis, places.. els objectes trobats exposats en el museu, com per exemple, les nines funeràries. Tan de bo, hagués quedat més runes de l'amfiteatre ja que només quedava la base.
Que els guies anessin vestits d'època... quina forma més didàctica d'ensenyar història i cultura. Era motivació doble, t'endinsava molt més en aquell món! Només em falta dir que m'hagués agradat viure un dia en aquella època. Quina manera més maca de traslladar-nos al passat!
Em va agradar molt aquesta sortida!!

Dafne Serra ha dit...

Salvete tripulants!

Fa ja gairebé una setmana de la nostra visita a Empúries. Tot s'ha de dir que ja feia molt que no en feiem una i al poc temps d’arribar ja es va converitr en una de les meves preferides. Vàrem arribar de bon matí a l’escola ben preparats per al nostre viatge! Motxilla en mà vam posar rumb a Empúries. Un cop vam arribar vam disfrutar del nostre esmorzar i ven preparats i amb ganes vam començar la visita, no abans de separar els grups en dos: Un capitanejat per en Caius i l’altre en el que jo em trobava; per la Iulia.
No era la primera vegada que trepitjava Empúries però es podria dir que ells van fer la meva experiència única i diferents a les altres que havia experimentat. Vam fer un llarg i divertir recorregut per tota la antiga ciutat romana i, amb tocs d'humor i descobrint curiositats de tots els terrenys que ens envoltaven vam aconseguir redescobrir amb uns altres ulls, la ciutat ancorada als nostres orígens.
Tot i que el dia no acompanyava, entre tots els tripulants vàrem saber treure-li més que suc a aquesta meravellosa experiència de la que afortunadament vam ser testimonis.

Finalment i amb un xàfeg que ja començava a fer presència vam posar rumb a casa, però no sense abans fer una petita visita a l’Escala i afegint aquesta visita a la nostra llista de fantàstiques experiències.

Sergio Prieto ha dit...

Salvete tripulants!
Aquesta excursió em va semblar molt interessant, al meu gust és molt original el fet de que dues persones representin a en Caius Aemilius Montanus i a Iulia Domitia i ells mateixos en fessin la ruta i l’explicació de la ciutat romana, amb les seves característiques i anècdotes; i a més a més van explicar la ciutat grega. Posteriorment vam anar al museu, on vam veure el conegut i ben conservat mosaic del sacrifici d’Ifligénia, a banda de veure objectes funeraris, vaixelles de l’època i fins i tot peces d’armes. Després vam observar la imponent estàtua del déu de la medicina, Asclepi.
Tot acabar la visita al museu vam dinar amb pluja i tramuntana (que aquest vent no va deixar d’aparèixer durant tota la visita), vam tornar al nostre vaixell de carretera, però abans de seguir amb el nostre viatge de tornada cap a la nostra ciutat, Barcino, vam fer una parada per observar el mar de Girona i la seva platja, també sota la pluja. Tot seguit vam continuar la nostra ruta per carretera fins arribar a Barcino.
Per cert, molt bona entrada i esplèndida redacció, enhorabona i les fotografies són magnífiques.
Valete tripulants!

Sergi ha dit...

Salvete navegants!
Tot i la tramuntana, la pluja al final i altres fenòmens meteorològics vam gaudir d’una visita a la ciutat grega i romana d’Empúries de la mà de la Iulia i en Caius, habitants de la antiga ciutat romana, es van ficar en el seu paper ja que es referien a les nostres gorres com a cascs, als ferros dentals com a joies ... Ens van ensenyar l’estructura de la ciutat, la domus de la Iulia i en Caius, les latrines on passaven llargues estones conversant i fins i tot tancant negocis, quan acabarem amb la ciutat romana vam anar a la ciutat grega, on vam veure diferents restes, totes elles molt interessants, ja que és el principi del que som ara. Quan vam acabar de visitar les dues ciutats vam anar al museu, on vam poder veure l’estàtua original d’Asclepi entre altres restes, en la meva opinió, l’estàtua d’Ascepi és la peça més espectacular i important del museu.
Valete tripulants!

Isaac Guilà ha dit...

Salvete Tripulants!

Trobo que la visita va estar realment bé, anar a una ciutat clàssica amb tanta història com Empúries sempre es presta a una bona experiència i, sobretot des de el meu punt de vista, després d'haver tingut l'oportunitat de veure l'estàtua original d'un déu, Asclepi, i també el fet d'haver vist les restes de l'amfiteatre, un edifici que particularment em crida molt l'atenció, el fòrum, una reconstrucció de la principal font de la ciutat, i Empúries en general amb la seva part tan grega com romana.

En resum, una molt bona oportunitat clàssica!

Aldrin Jhay ha dit...

Salvete tripulants!

Coincidint amb els comentaris anteriors, penso que la sortida del dijous passat va ser una experiència divertida i molt interessant!

La visita guiada va ser molt excitant i en Caius i la Iulia, uns personatges emblemàtics en aquells temps remots, però essencials en aquesta visita, van ser els encarregats de transmetre els missatges que l’antiga ciutat de Bàrcino amagava. Vaig fer la primera visita a aquests jaciments clàssics a segon de l'ESO, i he de dir que he gaudit com si fos la primera. És curiós trepitjar i veure in situ les terres on els nostres avantpassats van viure. Les restes i el paisatge en conjunt eren dignes de veure! Encara que la tramuntana es feia pesada, l'experiència va valdre la pena.

És el primer cop que fem una sortida conjunta i la vivència d’aquesta va ser molt positiva. Va ser tot un honor poder veure i gaudir de l'estàtua d’Asclepi! La sortida va estar plena de nous coneixement, però també de rialles i escenes molt humorístiques (ai aquells objectes voladors…!)

Salvete! I per una altra experiència com aquesta!

Ainhoa Cayero ha dit...

Salvete!
Com bé diu l'entrada, dijous passat, dia 26, vam anar a Empúries, i vam tenir el plaer de visitar les restes d'una ciutat romana i grega. Vam gaudir encara més gràcies als guies, formats per un matrimoni Romà molt important en aquella època.
No puc escollir només una cosa que m'hagi agradat, per que em va agradar tot. A la majoria ens hagués agradat moltíssim que haguessin recreat una part de l'amfiteatre, jo vaig tenir la sort l'any passat d'anar a Tarraco a veure les restes romanes, i visitar-ne el seu.
Les sortides ens ajuden molt a l'hora d'aprendre, ja que gaudim el triple.
Hagués sigut extraordinari viure en aquella època, però encara ens hem de conformar amb visitar les runes i imaginar-nos amb il·lusió com hagués sigut viure allà.
Moments així amb els tripulants del nostre vaixell s'han de repetir! Gràcies a tots! I a la Mireia i la Sofía per redactar l'entrada, ho heu fet molt bé!

Mireia Boix ha dit...

Salvete tripulants!!

Del dia que vam passar Empúries el 26 de febrer només puc recordar coses bones. Va ser una gran visita, divertida i amena cosa que, personalment, em va facilitar la comprensió de tot el que vam estar parlant a classe.

A més, la visita teatralitzada em va agradar molt perquè va haver-hi un moment que semblava que estiguéssim dins d'una ciutat romana amb totes les seves característiques.

També veure les coses in situ ajuda a completar el que m'havia imaginat abans d'anar a Empúries. Observar les restes de les muralles, de les tabernae i de l'amfiteatre va ser autènticament espectacular. La part que em va agradar més, però, va ser la visita al fòrum. Allà la Iulia (amb les seves explicacions molt entretingudes) ens va explicar com era la vida en aquell sector de la vila i les activitats que hi feien (música, política...); és fascinant que en aquells temps tant cronològicament allunyats la política estigués vigent i que els escenaris s'hagin conservat.

Per acabar, dir que va ser un gran dia que sempre em quedarà per el record per les boníssimes estones que vam passar entre tots els companys "clàssics".

Valete!!

Anònim ha dit...

Com bé explica l’entrada de la Mireia Boix i la Sofía Menéndez-Arango vam anar el passat 26 de febrer a l’antiga ciutat grega i romana d’Empúries.
Va ser una visita molt enriquidora. No només per saber-hi més del que va ser la gran ciutat Empúries sinó també per conèixer, en gran part, coses que ja, personalment, no coneixia dels romans (en especial) i dels grecs.
Vaig anar en el grup de la una dona romana, la Iulia Domita, ens ensenyava el que eren les dues ciutats (tant l’Emporiae romana com l ‘Emporion grega) des del punt de vista del seu personatge, el d’una patricia romana que, hi va viure a la ciutat i ens feia comentaris en forma de curiositat de la vida a Empúries. Vaig veure com era la vida i el dia a dia d’una dona romana fa més de dos mil anys, els carrers per el que passejava (i per on quasi hi podíem imaginar els sostres i parets de les cases, els carros entrant per la pota de la ciutat i la pudor a peix en conserva del que es va convertir la ciutat d’Emporion ).
Malgrat el fort vent de tramuntana que ens feia retrocedir a cada pas que donàvem, el sol encegador i que ens cremava quan deixava de bufar el vent, no vam deixar de gaudir la gran visita.
En finalitzar amb la visita, vam convertir el nostre viatge per l’Emporion en un moment encara mes real al poder visitar el museu i comprovar (de tot el que s’ha pogut conservar) allò que en realitat suposàvem tots però ens negàvem a creure: El romans i grecs que hi van viure allà fa tant de temps eren igual que nosaltres; tenien industries, un gran mercat, un govern, valoraven les seves creences, jugaven i, fins hi tot enterraven als morts amb un gran sentiment.
Jo, sincerament, creia que el romans eres homes cruels, sense sentiments, que només vivien per el poder i per el seu propi benefici. Però, veure i saber que con enterraven als seus morts, fins-hi tot, a una nena petita amb les seves nines, em fa veure que pot ser eren tant humans i sentien tant com nosaltres.

Salvete tripulants!
Va estar tot un plaer assistir a l’excursió a Empúries del passat dijous dia 26 de febrer, de la qual n’estic segura que tots vàrem gaudir molt. No era la primera vegada que visitava aquesta ciutat ancorada en el passat, però sí que és cert que aquest cop ha sigut diferent, potser per la nove companyia o potser perquè aquest any tenia més informació sobre la ciutat que abans desconeixia però el que realment em va sorprendre gratament va ser el fet que la visita fos teatralitzada, ja que considero que ens va fer gaudir molt més de la sortida i comprendre molt millor els conceptes que ja sabíem.
També felicitar a la Sofía i la Mireia per la seva encertada entrada!

Sofia ha dit...

Salvete omnes! I per primera vegada, dic omnes en sentit literal, perquè aquesta entrada ens pertany a tots els participants del nostre bloc! És molt interessant que tots assistim a les mateixes sortides, d’aquesta forma es gaudeix de la visita de moltes formes diferents i s’aprofita del tot el viatge.
Jo ja hi havia estat abans, a les ruïnes, però sense ser del tot conscient del que tenia davant. I com jo, moltíssimes persones. Gràcies a l’explicació curosa dels guies i a la consciència clàssica que anem adquirint dia a dia a classe, aprenem a adonar-nos de la transcendència històrica que s’amaga a sota d’aquells jaciments. És interessant també per a tots, poder aplicar, en més o menys grau, tot el que s’ha fet a classe en un escenari concret i veure-ho en primera persona. Hi ha molts conceptes que acabes d’entendre quan els veus físicament i és una manera, segons el meu parer, molt eficaç i poc utilitzada per aprendre.
En resum, i com la majoria dels meus companys ja han afirmat, va ser una experiència molt interessant i molt recomanable per als cursos venidors. Valete omnes!

Salvete tripulants!
De nou ens hem tornat a apropar al món clàssic,no gaire diferent a la nostre actualitat. Ha estat el primer cop que visito les ruïnes d’Empúries i amb la millor companyia que es pot desitjar. Tots plegats,companys i companyes hem anat a la recerca de l’ànima de Catalunya i de la mà dels magnífics guies que gentilment ens han ofert una nova i divertida manera de conèixer noves coses .N’estic segura que cadascú personalment l’haurà trobada i en mantindrà un record especial.
Tempus fugit,sicut nubes,quasi naves,velut ombras però la nostre petjada tripulants,romandrà.
Valuete!

Salvete tripulants!

La nostra escapada a Empúries va ser molt distreta, encara que el temps no va estar de la nostra part aquell dia; però tot i així la pluja no ens va agafar en mig de la visita guiada per una parella romana.

Les seves explicacions ajudaven a entendre com els habitants d'aquella època hi vivien i no s'allunyava gaire de la nostra, ja que encara es mantenen els polítics corruptes, la gent rica amb molt accés al poder i la classe benestant, que hi vivia amb certa comoditat, dit relativament. De fet es pot dir que la visita guiada va guanyar un plus amb interés i curiositat per part dels tripulants del vaixell.

Finalment, agraeixo a tots i totes per formar part d'aquesta experìència i també a la Sofía i la Mireia.

Valete.

Salvete, Jordi!

La visita va ser fantàstica, l'ambient, la presentació que van fer els guies vestits i actuant com si fossin romans de debò et feien sentir com si tu tinguessis un rol en la visita, a més a més feia que el que t'explicaven fos més amè. El paisatge era molt bonic i melancòlic, ja que hem va fer pensar en que aquesta ciutat, un cop va ser important i va tenir la seva època daurada i ara són només roques disperses, ruïnes, que representen el que va ser Empúries. Per tant s’ha de procurar que ningú mai no oblidi el que aquesta va representar en el seu moment, perquè oblidar-ho significaria oblidar part del què som.

Natalia Fernandez ha dit...

Salvete tripulants!
Com bé diu al títol de l’entrada el passat 26 de febrer vam fer una escapada a Empúries, primer de tot he de dir que ja hi havia tingut el plaer de poder visitar aquesta fascinant antiga ciutat però a les altres ocasions no hi coneixia molt bé el món de la cultura clàssica i per això també he de dir que, ara que el conec millor aquesta visita és la que més m’ha agradat de les que he pogut fer a Empúries. Em va semblar molt interessant la visita ja que vam poder veure com vivien els nostres avantpassats més propers, les seves costums, com eren les seves cases, com era la ciutat...a més un detall que em va semblar molt indicat va ser que els guies anessin vestits, caracteritzats i que representessin a personatges de l’època, penso que això feia que l’excursió fos molt més entretinguda i també feia que ens fiquéssim molt més al paper d’un ciutadà de l’antiga ciutat d’Empúries. Va ser excepcional poder gaudir d’aquesta visita junt amb els meus companys i amics.

Unknown ha dit...

El nostre viatge cap a Empúries va valdre la pena encara que el temps no ens va acompanyar gaire. Endinsant-nos a través del cardo maximus vam poder conèixer de més a prop les diverses parts d'una ciutat romana com la tabernae o el fórum i a més a més ens acompanyaven uns guies vestits de l'època. Va ser una forma didàctica que ens va ajudar a profunditzar més en les seves explicacions. En definitiva, hem de donar gràcies a la història perquè ens hagi conservat un espai tan memorable com aquest! Valete!

lpp1998@gmail.com ha dit...

SALVETE!
Aquest comentari el basaré en la comparació entre les expectatives d’abans d’anar-hi i les meves impressions finals. Si sóc sincer les meves expectatives eren molt negatives, des del punt que ha classe em van dir que la visita seria teatralitzada, llavors jo vaig pensar: “Bufff el que ens espera...”. i de fet, al principi de la sortida tot semblava ser que es complirien les meves expectatives, però, per sort, la guia va reaccionar a temps i va canviar el chip (ja que al principi semblava una visita per nens i no per alumnes de batxillerat). A partir de que la nostra guia, la suposada IULIA DOMITIA, va millorar, la sortida va millorar amb ella. La veritat es que ella tenia molta gràcia explicant-se i era bastant clara. En quant a el museu, era petit però l’estàtua de d’Escolapi era impressionant, i la sala en la que es trobava també era molt maca, crec que es important valorar la il•luminació d’aquella sala ja que trobo que estava molt ben il•luminada. Normalment sóc bastant dur quan critico alguna sortida però he de reconèixer que en aquesta vaig passar una bona estona i el més important, vaig aprendre coses que desconeixia.
Gracies per la sortida!!

Ramon Vendrell ha dit...

Salvete companys!

Quin goig de dia que vam passar dies enrere! Esplèndid temps que ens va fer i què millor a terres paradisíaques que tenim ben a prop.
Primer de tot felicitar i agrair a les companyes que han preparat l'entrada i les altres que han fet el vídeo. Bona feina!
Pel que fa a la visita, de debò que vaig gaudir molt. Em va semblar veritablement profitosa i interessant. La feina del Caius va ser excel·lent i crec que vam aprendre molt.
Personalment n'estic molt satisfet, ja que a Empúries hi pujo sovint, però fins ara no sabia res de la màgica història que poc a poc Catalunya ha anat destapant.