6 d’abril del 2011

Relats il·lustres dels orígens de Roma

Ara que aneu coneixent algunes de les gestes més il·lustres i memorables per als mateixos romans dels orígens de la ciutat eterna de la mà de l´historiador Tit Livi, segur que sabreu reconèixer les llegendes que s´amaguen darrera d´aquestes obres d´art. Expliqueu-nos-les tot aparellant les que facin referència al mateix episodi.


21 comentaris:

Laura Guillén ha dit...

Hola!
Jo penso que les diapositives 4 i 5, fan referència a la llegenda de Ròmul i Rem.
Numitor, que era el rei d'Alba Longa, va ser desterrat pel seu germà Amuli, aquest, a part d'expulsar-lo de la seva pròpia ciutat, va matar al seus fills i va obligar a la seva filla Sílvia a dedicar-se al culte de Vesta. Un dia que ella es va quedar adormida al bosc, Mart la va seduïr i el fruit del seu amor van ser Ròmul i Rem. Quan van nèixer, el rei Amuli va ordenar que els posessin en una cistella al riu Tíber perquè el corrent decidís el seu destí. El destí però, va jugar amb ells i els va fer embarrancar i els nedons van ser alletats per una lloba anomenada Luperca. Alesores, descobreixen que són de família reial i decideixen fundar una nova ciutat allà on havien estat trobats. Però va sorgir la disputa per quin dels dos germans donaria el nom a la ciutat i en seria el rei, ja que no se sabia quin dels dos era el primogènit. Així és que la decisió es va deixar a la voluntat dels déus per mitjà de la consulta dels auguris. Primer va semblar que afavorien Rem, perquè va ser el primer a veure sis voltors, però tot seguit Ròmul en va veure el doble, tot seguit, Ròmul, es va proclamar rei. Rem, sense acceptar la seva derrota, rebutja l'autoritat del seu germà i el mata travessant-lo amb una llança. És així com Roma (tal com Ròmul la va anomenar) va néixer d'un un fratricidi el 21 d'abril del 753 a.C.

Esther Soria ha dit...

Hola!

Jo comentaré algunes de les parelles de fotografies:

La número 1 es relaciona amb la 12 i fan referència al rapte de les Sabines, que es va dur a terme durant unes proves esportives organitzades per Ròmul ja que la població només era masculina.

La número 4 es relaciona amb la 5 que és el moment en què Ròmul i Rem són alletats per la lloba. També les podem relacionar mab la número 10 que fa referència al seu naixement.

Per últim la 6 i la 7 representen la mort de Lucrècia. La llegenda explica que Tarquini, fill de Luci Tarquini el Superb, va violar Lucrècia després d'intentar seduir-la en diverses ocasions. Lucrècia va explicar aquest acte a la seva família i tot seguit, es va suicidar.

Per últim mencionar que la número 2 fa referència a Eneas que lluita a la guerra de Troia, i podem veure que duu a sobre a Ascani, el seu fill.

Vale!

Jordi Sedeño ha dit...

Hola!

La diapositiva número 1 fa referència al rapte de les Sabines. Segons la llegenda,als primers temps del regne de Roma la població era eminentment masculina. Per tal de solucionar això, Ròmul, el seu fundador i primer rei de Roma, va organitzar unes proves esportives en honor al déu Neptú, a les quals va convidar els pobles veïns. N'hi van acudir diversos, però els d'una població, la Sabínia, van ser especialment voluntariosos i hi van acudir amb les seves dones i fills, precedits pel seu rei.
Va començar l'espectacle del jocs i, tal com estava acordat, a un senyal cada un dels romans va raptar una dona, i després van fer fora els homes. Els romans van intentar aplacar les dones convencent-les que tan sols ho havien fet perquè volien que elles fossin les seves dones, i que elles haurien de sentir-se orgulloses de passar a formar part d'un poble que havia estat escollit pels déus.

En la diapositiva número 2 podem observar Eneas lluitant a la Guerra de Troia i podem veure que aquest porta asobre seu, el seu fill Ascani.

Les diapositives número 4 i 5 fan referència al moment en què la lloba capitolina alleta a Ròmul i Rem.

Les diapositives número 6 i 7 fan referència a la mort de Lucrècia. Tarquini, després de molts intents infructuosos de seduir-la, Tarquini va violar Lucrècia. Després, Lucrècia va reunir la seva família, els va explicar el que havia passat, i es va suïcidar. Tot mostrant el cos sense vida de Lucrècia, el seu parent Luci Juni Brut va incitar el poble de Roma a revoltar-se. La dinastia dels Tarquins es va veure obligada a fugir a Etrúria i la monarquia que sustentaven fou substituïda per la República Romana. La diapositiva número 7 és la violació de Lucrècia segons Ticià.

La diapositiva número 10 la podriem relasionar amb les diapositives 4 i 5 ja que també fan referenència al naixement de Ròmul i Rem.

La diapositiva número 11 fa referència al jurament dels Horacis. La llegenda diu que una família de Roma, els Horacis, i una família d'Alba Longa, els Curiacis, estaven enfrontats per tenir el domini del centre d'Itàlia. Aquest quadre representa el moment en què els joves Horacis li juren al seu pare que combatran fins la mort. A la dreta podem observar les dones dels Horacis i dels Curiacis i darrere d'aquesta la mare del Horacis, Camil-la, la qual està amb els nens. Al final de la història només sobreviuen un germà Horaci i una germana Horacia i aquesta plorant per la mort del seu espòs Curiaci, el seu germà la mata perquè no pateixi.

La diapositiva número 12 també fa referència al rapte de les Sabines.

Clara ha dit...

Hola!


La diapositiva número 11 fa referència al jurament dels horacis. Contextualitzem l'escena:

Cap al segle VII a.C Roma estava en guerra amb Alba Longa per tal d'aconseguir el centre d'Itàlia i la disputa es centrava entre dues famílies: els horacis i els coriacis.

Va ser així com els horacis, fills de Publi Horaci, van jurar al seu pare que vencerien els coriacis (moment que representa l'escena).

L'únic supervivent va ser un horaci, que en veure plorar la seva germana Camila per la mort del seu marit (un coriaci), la va matar, considerant aquella acció de dol una traició per la pàtria. En aquesta obra Camila és representada per la dona vestida de blanc i la del costat és la germana d'un coriaci i la dona d'un horaci, i les dues es lamenten pel que està a punt de passar. La dona que surt en segon pla abraçant els nens no apareix en l'història, curiosament va ser afegida pel propi pintor per tal de donar dramatisme a l'escena.

És per aquesta obra que alguns entesos consideren que Jacques-Louis David tenia certes simpaties revolucionàries.

Les diapositives 1 i 12 fan referència al rapte de les Sabines: Al principi, la poblacó de Roma era majoritàriament masculina. Per tal de solucionar això, Ròmul, va organitzar unes proves esportives en honor al déu Neptú, a les quals va convidar els pobles veïns, entre els quals estaven els sabins, que hi van acudir amb dones i nens.
Durant aquests jocs, els romans va raptar les sabines, convertint-les en les seves esposes. Això va desencadenar una guerra entre romans i sabins, i les dones, desesperades en veure enfrontar-se pares i marits, van intervenir i va aconseguir aturar la guerra en un gest de valentia.


Valete!

Clara

Júlia Vallespir ha dit...

Hola a tothom!

Penso que la diapositiva 2 representa Eneas lluitant en la guerra de Troia. Degut a la derrota del bàndol troià, aquest dirigirà els supervivents del seu poble cap a l'actual Itàlia on fundarà una ciutat de nom Lavinia en honor a la seva primera esposa que havia mort durant la guerra.

Les diapositives 4 i 5 estan relacionades ja que totes dues representen la lloba Capitulina alletant als infants Ròmul i Rem que, per ordres del seu tiet Amuli, el qual havia destronat el seu germà Numitor, havia ordenat que fossin llençats al riu per així aconseguir la seva mort. Cal recordar que Ròmul i Rem són fills de Rea Silvia i de Mart, per tant, és lògic que en la cultura clàssica romana s'adorés tant aquesta divinitat ja que va ser el pare d'un dels fundadors de la seva gran ciutat, Roma.

Pel que fa a les diapositives 6 i 7 estan relacionades ja que la primera representa el suïcidi de Lucrècia, després d'haver explicat al seus familiars que havia estat violada per tal de no perdre el seu honor, i la segona representa la violació d'aquesta per part de Tarquini el Superb.

Pel que fa a la diapositiva 11, el mite de la qual ja ha estat explicat molt correctament, trobo que podria estar relacionada amb la 3 ja que aquesta podria representar el moment en què el petit dels germans horacis, després d'arribar a Roma amb els cadàvers dels germans coriacis, mata a la seva germana Camila per haver traït la seva pàtria tot plorant la mort de l'enemic ( com s'ha dit Camila estava promesa amb un germà coriaci). Per tal atrocitat el germà horaci va ser sotmès a un judici, però gràcies a la defensa del seu pare, Publi Horaci, va ser absolt.

Pel que fa a les diapositives 1 i 12, com també s'ha dit, fan referència al rapte de les Sabines.

Vale!

Jordi Sedeño ha dit...

Hola!!!

La diapositiva número 9 podem observar a Numa Pompil-li parlant amb la nimfa Egèria. Es diu que Numa anava a un bosc(que és el que es veu a l'imatge) pel mig del qual corria una font d'aigua perenne que brollava d'una cova fosca. COm que Numa sovint es retirava allí sense testimonis, fent veure que es trobava amb la dea, va consegrar aquest bosc a les Camenes perquè deia que elles s'hi reunien amb la seva esposa Egèria.

Lah''heLena ha dit...

Buenas!

La diapositiva núm.3 és un quadre en que surt representat Ròmul i Rem amb la lloba Capitulina en el moment en que el pastor els troba.

La núm.4 és una escultura de la lloba Capitulina amb els dos bessons.

La núm. 6 representa en moment en que Lucrecia es suicida després d' haver parlat amb el seu parit i el seu pare i haver-lis xplicat que l' hevien violada.

La diapositiva núm.7 és una estona abans de la diapositiva anterior justament en el moment que li posa el ganivet al coll per matar-la o sinó violar-la.
La núm. 11 és el Jurament dels Horàcis.

déu,

oriol ha dit...

Hola!

He intentat explicar què hi ha representat a cada diapositiva:

La diapositiva numero 1 fa referèncai al rapte de les sabines, amb el qual Ròmul volia incrementar la seva població. Representa la mateixa escena que la 12.

la numero 2 representa Eneas lluitant a la guerra de Troia

Les diapositives 4 i 5 representen Ròmul i Rem, bessons fundadadors de la ciutat de Roma, mamant de la famosa lloba capitulina,com diu la llegenda que se'ls va trobar el pastor Faústul.També es pot relacionar amb la número 10.

Les diapositives 6 i 7 representen el suicidi i el moment en que Lucrècia era violada per Tarquini el Superb.

A la diapositiva 9 hi apareix Numa Pompil·li parlant amb la ninfa Ègeria.

Oriol T.

Anna Ruiz ha dit...

A la diapositiva 2 veiem representat en una ceràmica a Eneas quan lluita a la guerra de Troia i per tant va armat amb un escut i amb una espassa i porta al seu fill Ascani a l’esquena.

A la diapositiva 3 crec que veiem representat el moment en què l’únic supervivent dels germans horacis veu que la seva germana està plorant per la mort del seu marit i no plora la dels seus germans i la mata.

Podem relacionar-la amb la diapositiva 11 que és el qusdre de Jacques Louis-David, el jurament dels horacis: La disputa pel centre d’Itàlia queda representada amb dues famílies, els horacis (Roma) i els curiacis (Alba Longa). Abans de realitzar el combat s’acorda que el poder seria pel poble al qual correspongués la victòria. Veiem que dues de les tres germanes dels Horacis estaven emparentades en matrimoni amb els curiacis, per tant aquestes no volen que es produeixi l’enfrontament ja que saben que serà un combat a mort i que perdran a algun dels seus essers estimats. Quan es produeix aquest enfrontament l’únic supervivent que queda és un germà horaci, per tant els vencedors d’aquest conflicte són els horacis. Però aquest al veure a la seva germana que plora per la mort del seu marit curiaci en comptes de plorar per la mort dels seus germans, la mata.

La diapositiva 4 veiem que és el quadre de Romul i Rem de Rubens on apareix una lloba amb dos nadons al seu costat que representen Romul i Rem i al fons veiem un pastor anomenat Faustul que és qui va salvar i va criar als dos nens, perquè ells no podien tenir fills.

La diapositiva 5 representa el moment abans de que Faustul reculli als dos bessons en que aquests estan sent amamantats per una lloba que els ha trobat i que els llepa, i aquesta lloba s’anomena lloba capitolina.

Per tant podem observar que les diapositives 4 i 5 estàn enllaçades ja que expliquen la llegenda de Romul i Rem: Romul i Rem van ser llençats al riu per ordre del seu tiet Amuli, que havia destronat el seu germà Numitor i volia la mort dels nens per no tenir impediments a l’hora de fer-se amb el poder. Però com en aquella època sortosament hi havia poc caudal d’aigua una lloba els va trobar en un llot sec del riu i els va amamantar. Amb aquestes dues també podem relacionar la diapositiva 10 ja que representa el moment en que el pastor Faustul porta als dos nadons a casa seva i la seva dona els acull.

En la diapositiva 6 veiem representat el suicidi de Lucrècia després de ser violada per Tarquini el superb (episodi que queda representat en la diapositiva 7)
Lucrècia era esposa de Servi Tul•li però va ser violada per Tarquini el Superb que amb amenaces va aconseguir arrebatar-li el seu honor. Lucrècia després d’haver perdut l’honor no va voler continuar vivint i després d’explicar-ho al seu marit i a un home de confiança d’aquest, es va suicidar.

A la diapositiva 12 veiem representat el rapte de les sabines ja que apareix al centre una dona vestida de blanc (una sabina). S'explica què els fundadors de Roma van decidir raptar diverses dones de pobles propers per fer pròspera la seva ciutat ja que només hi havia homes i no es podien reproduir. Per això veiem dos homes agafant per la força a una dona. La diapositva 1 és una escultira de Giambolonga titulada “El rapte de les sabines”

A la diapositiva 9 trobem que apareix Numa Pompil•li sol en un bosc i està parlant amb la nimfa Egèria.

Maria ha dit...

Hola! Jo he aparellat totes les imatges que he pogut.

1 i 12) Tant l’escultura com la pintura fan referència al rapte de les sabines. En l’escultura observem com una noia està sent presa per la força per un home romà, i sota d’ells, ajupit, hi ha un altre home que es lamenta del que està succeint i es mira a la noia, probablement és el seu pare. La pintura, que és de Jacques-Louis David, s’anomena “La intervenció de les sabines” fent referència al rapte de les sabines que van dur a terme els romans per aconseguir mullers i que va desencadenar en una guerra entre romans i sabins. Les dones van intervenir-hi per tal de parar aquesta guerra que per elles era terrible, s’enfrontaven els seus nous marits contra els seus pares i germans.

2) Aquest vas grec mostra la fugida d’Eneas de Troia, doncs el veiem portant el seu pare Anquises a l’esquena i a la vegada el veiem lluitant amb una llança contra un altre guerrer.

3) Aquesta imatge representa la traïció de Tarpea, la qual va obrir la fortalesa romana als sabins moguda per la promesa de riqueses. Després d’haver complert la seva part els sabins la van matar amb la seva pròpia paga, els escuts i les armes que els guerrers duien al braç esquerre.

4 i 5) Aquestes imatges representen el mite de la lloba Capitolina que va alletar als bessons Ròmul i Rem quan eren uns infants. En la pintura apareixen al centre els dos bessons amb la lloba (un dels nens està bevent de la lloba). A la dreta del quadre podem veure un home vestit senzillament que porta un pal a la mà que deu ser el pagès Fàustul, el qual segons la llegenda va trobar a Ròmul i Rem amb la lloba i els va recollir. A la part esquerre hi ha un home i una dona que van nus, probablement són Mart i Silvia, els pares de Ròmul i Rem. L’escultura de bronze és de la lloba Capitolina amb els bessons, és la típica imatge representativa de Roma.

6 i 7) Aquestes dues pintures representen la violació de Lucrècia per Sixt Tarquini. En el nº 6 Lucrècia s’està clavant una daga per suïcidar-se ja que no suporta la idea de viure per sempre impura, d’haver estat deshonrada d’aquesta manera. La pintura nº 7 mostra el moment en el qual Sixt Tarquini irromp a casa de Lucrècia i l’amenaça amb l’espasa perquè sucumbeixi a ell.

9) En aquesta imatge observem a Numa Pompili de genolls en un bosc, sembla que estigui dirigint-se a la natura. Així que fa referència a les trobades que tenia amb la nimfa Egèria al bosc.
11) Aquest és un quadre de Jacques-Louis David que es titula “El jurament dels Horacis”, doncs mostra el jurament que van fer els germans Horacis al seu pare en el qual deien que lluitarien fins a la mort per la victòria de Roma.

Valete!!

Aitor ha dit...

Hola a tots!

A la primera diapositiva hi ha respresentat "el rapte de les sabines".

A la segona diapositiva hi ha representada la fugida d’Eneas de Troia.

A la tercera diapositiva hi ha representada la traïció de Tarpea.

A la quarta i la cinquena diapositiva estan respresentats Ròmul i Rem, bessons fundadadors de la ciutat de Roma, mamant de la lloba capitulina

A la sisena i la setena diapositiva hi ha representat la violació i el suicidi de Lucrècia.

A la novena diapositiva hi ha repesentada Numa Pompil·li, de genolls, parlant amb la ninfa Ègeria.

A la onzena diapositiva hi ha representat "el jurament dels Horacis".

A la dotzena diapositiva hi ha representat també "el rapte de les sabines"

Adèu!

Ferran ha dit...

Hola!

La primera imatge fa referència al rapte de les sabines juntament amb la número dotze. Aquestes dos imatges que fan refèrencia al rapte de les sabines, que va desencadenar una guerra entre homes i les sabines.

A la segona diapositiva hi veiem representat a Enesa lluitan a le guerra de Troya.

Les imatges quatre i cinc van relacionades, ja que les dons ens mostren la lloba Capitulina alimentan a Ròmul i Rem.

A la onzena diapositiva hi trobem el jurament dels Horacis.

I finalment en la novena imatge trobem Numa Pol·li parlant amb la nimfa Ègeria.

Adèu!

Carlotah. ha dit...

Hoolaaaa!!
He estat examinant les fotografies i penso que en la diapositiva 4 ,apareix la lloba capitulina amamantant als dos germans Ròmul i Rem i en la seguent,la 5 apareixen els mateixos personatjes.
La diapositiva 1 i la 12 fan referència al rapte de les Sabines,que tots coneixem.
Per últim,la diapositiva 6 i 7 , fan referència a Lucrència : apareix la seva violació i seguidament,el seu suicidi.

VALETEE!!

Unknown ha dit...

Hola!

La primera pintura fa referència al rapte de les Sabines: Que van dur a terme els romans per tal d'aconseguir dones. L'escultura que apareix en la diapositiva número 12 també fa referència a aquest episodi.

En la número dos veiem un vas veiem la fugida d'Eneas de troia, portant el seu pare, Anquises, a l'esquena i lluitant contra un guerrer.

En la tercera veiem la traïció de Tarpea que va obrir la fortalesa romana als sabins moguda per les riqueses. Després d’haver complert la seva part els sabins la van matar.

A la quarta i cinquena diapositiva veiem representats Ròmul i Rem, bessons fundadors de Roma, acompanyats de la lloba Capitolina, que els acollí com una mare.

**Carlos** ha dit...

Hola!!

La imatge 1 fa reférencia a una escultura que representa el tema del rapte de las sabines, veiem representat un home que porta a una dona em braços que es resisteix a se portada, un home que sembla esta amagat i podia representar al poble del qual són raptades les sabines.

La imatge 2 és un atuell amb una imtage que representa la fugida de Eneas de Troia amb el seu poble per portar-los a una nova vida.

Les imatges 4 i 5 representa un quadre i una escultura que mostra l'alletament de la lloba als nedons Ròmul i Rem futurs fundadors de la ciutat de Roma.

La imatge 11 hi ha representat el queadre del jurament dels Horacis un pacte fet entre 3 fills i un pare per tal de guanyar la batalla.

La imatge 12 amb un quadre tornar a representar la imatge del rapte de las sabines i les conseqüencies que va desencadenar.

laa.neuus ha dit...

Hola!


La primera diapositiva fa referència al rapte de les sabines.
La segona diapositiva tracta de la fugida d'Enees a Troia, apareix amb Anquises.
La tercera diapositiva hi ha la traïció de Tarpeia.
La quarta i la cinquena diapositiva fan referència a l'episodi dels bessons Ròmul i Rem.
La sisena és el suïcidi de Lucrècia i la setena la violació de Lucrècia.
La novena apareix Numa Pompil·li amb la nimfa Egèria.
En la desena apareix el pastor Faustul amb els dos bessons.
A la onzena apareix el jurament dels horacis i a la dotzena torna a aparèixer el rapte de les sabines.



Adéu

El vaixell d'Odisseu ha dit...

SANJA RAHIM diu...

Hola a tots!

Bé, les següents imatges fan referència a alguns episodis molt coneguts sobre els orígens de Roma relatats per l´historiador romà Tit Livi.

2: Fugida d'Eneas de Troia. Durant la guerra Eneas aconsegueix fugir de Troia. Podem observar que a la seva esquena porta el seu pare Anquises.
3: "La traïció de Tarpeia".
4 i 5: Apareixen Ròmul i Rem amb la seva mare adoptiva, la lloba capítolina. A més a més també surt el pastor Fàustul.
6 i 7: "El suïcidi de Lucrècia".
Lucrècia va ser enganyada per Sext Tarquini, que la va violar. Després d´explicar-li a la seva família el que havia succeït es va suïcidar.
8: (No sé identificar-la)
9: Apareix el rei Numa Pompili agenollat enmig d'un bosc. És el el moment en què se li apareix la nimfa anomeda Egèria qui li ensenya a ser un legislador savi.
Com recordeu, Ròmul va escollir un rei sabí perquè fos lleial als dos pobles.
10: Crec que és quan el pastor Fàustul troba Ròmul i Rem.
11: "El Jurament dels Horacis".
Dos bàndols, el Curiacis i els Horacis, per la lluita del centre d'Itàlia. A la nostra dreta surten les germanes dels Horacis, desolades ja que han matat els seus marits.
1 i 12: "El rapte de les sabines".
És un episodi llegendari molt important de la història de Roma
en el qual els sabins ataquen els romans perquè aquests han raptat les seves dones, ja que a Roma no n'hi havia i això volia dir que no podrien tenir descèndencia. Ròmul creia que la seva població només duraria la vida d'un home.

Valete!

Unknown ha dit...

Hola! :)
Bé, he de dir que hi ha algunes imatges que no he sabut identificar amb cap escena important que conegui, però aquí us deixo el que en penso de les que sí que he reconegut.

- La primera i la última diapositives fan referència al Rapte de les Sabines, que es va dur a terme per ordre de Ròmul degut a que en la població hi escassejaven les dones i, com a conseqüència, aquesta estava estancada i no creixia.
- Les diapositives 4 i 5 representen l'alletament de la lloba Capitulina als bessons Ròmul i Rem, futurs fundadors de la ciutat a la qual van donar nom.
- La diapositiva 11 no l'he pogut relacionar amb cap altra però en ella hi ha representada l'escena del jurament dels Horacis, en el qual els tres germans van jurar al seu pare lluitar contra els Curiacis per aconseguir el poder fins a la mort.
- Les diapositives 6 i 7 guarden relació amb Lucrècia, concretament la 7 amb la seva violació per part de Tarquini i la 6 amb el seu suïcidi, com a conseqüència del primer fet. La diapositiva nº 8 crec que també fa referència a la violació de Lucrècia, però no n'estic segura.
- Per últim, la diapositiva nº 3 tampoc l'he sabut relacionar amb cap altra però crec que representa la traïció de Tarpea, que va acabar, tal com es pot observar en la imatge, amb el seu assassinat per part de Titius.

Valete!

Sergi Roman ha dit...

Hola!!

Les imatges 1 i 12 mostren el rapte de les sabines.

La 3 representa la traició de Tarpeia.

La 4 representació gràfica del mite de la Lloba Capitolina que va alletar a Ròmul i Rem.

La 5 L'escultura de la lloba capitolina.

La 6 i la 7 representen la violació de Sixt Tarquini a Lucrècia.

La 10 surt il·lustrat Pompil·li amb la nimfa Egèria

En la 11 surt el quadre del “Jurament dels Horacis”.

Vagi bé.

Luke Phoenix ha dit...

Hola a tots :)

Les diapositives 1 i 12 fan referència al rapte de les Sabines: Al principi, la poblacó de Roma era majoritàriament masculina. Per tal de solucionar això, Ròmul, va organitzar unes proves esportives en honor al déu Neptú, a les quals va convidar els pobles veïns, entre els quals estaven els sabins, que hi van acudir amb dones i nens.
Durant aquests jocs, els romans va raptar les sabines, convertint-les en les seves esposes. Això va desencadenar una guerra entre romans i sabins, i les dones, desesperades en veure enfrontar-se pares i marits, van intervenir i va aconseguir aturar la guerra en un gest de valentia.

La 4 fa una clara referència a Ròmul i Rem, els fundadors de Roma, ja que es veuen il·lustrats dos nens amb una lloba en posissió de defensa, com si cuidés als nens.

:D

Noèlia ha dit...

Hola! bueno només en posso les que sé segur:

- La primera i la última diapositives és al Rapte de les Sabines, que es va realitzar per ordre de Ròmul perque en la població hi faltavan dones i, per això, aquesta estava estancada i no creixia.
- Les diapositives 4 i 5 representen quan la lloba Capitulina alletava als bessons Ròmul i Rem, futurs fundadors de la ciutat a la qual van donar nom.
- Les diapositives 6 i 7 guarden relació amb Lucrècia, la 7 fa referència a la violació peer part de Tarquini que aquesta va patir i la 6 concretament amb el seu suïcidi, que va ser la conseqüència de la següent.

Valete!